52 jaar en sinds Pasen astmatisch

19-06-2018 om 19:12 uur

Hallo allemaal,

Met Pasen werd ik erg benauwd. Het ging niet over. Ik bleek allergische astma te hebben. Onze geweldig lieve poes woont nu elders. Ons huis is van top tot teen aangepakt om kattenschilfers weg te krijgen maar nu ben ik feitelijk al dagen constant benauwd. Ook wanneer ik een ruimte in stap die voor mij niet ‘schoon’ is. Ik eet sinds september Veganistisch en heb sindsdien geen last meer van buikpijn. Ik drink 1,5glas soyamelk per dag en drink in het weekend wijn (Max 2 glazen). Maandag ga ik weer naar de huisarts en ik loop bij de praktijkondersteuner. Ik gebruik 2 x daags Alvesco 160 en nu kruip ik naar vier keer per dag Salbutamol. Ik heb geen pollen, huisstofmijt of schimmel allergie.

Help, waar kan ik om vragen bij de huisarts? Voedselallergietest of? Hebben jullie een tip. Ik beweeg regelmatig en ben niet overmatig zwaar. Ik eet gezond en gevarieerd (altijd al) geen tekort aan. B1, B12 of d3.

Ik kijk uit naar jullie reactie.

Elizia

Login of registreer om te reageren
19-06-2018 om 19:41 uur

Misschien nu gewoon een virusje te pakken waardoor je meer benauwd hebt. Het hoort bij astma om betere en slechtere periodes te hebben en lang niet altijd kan je een oorzaak aanwijzen.

Login of registreer om te reageren
20-06-2018 om 06:31 uur

dank je wel Daantje. Dat is vervelend maar het komt op mij geruststellend over.

Login of registreer om te reageren