Astma, instabiel, moeilijk

22-06-2018 om 07:04 uur

Al een jaar instabiel, vroeger begonnen met bronchitis, werd geklopt door de fysio om sputum op te laten hoesten, veel oorontsteking/buisjes. Na zwangerschap hooikoorts gekregen. (22jaar) elk jaar twee keer benauwd, dan kreeg ik standaard eerst antibiotica, volgend door een stootkuur prednison. Tot ik van de la symbicort kreeg. Toen ben in 7 jaar redelijk stabiel geweest. Na scheiding geen matten meer, heeft wellicht ook geholpen. Maar tot vorig jaar. Verhuisd 3 jaar geleden, zelfde dorp alleen midden in polder prachtige boerderij omgeven door gras. Ik kreeg een gastric bypass en viel 40 kilo af, mijn galblaas werd verwijderd en na een jaar stabiel werden ivm schuurklachten bij werken mijn borsten verkleind. Na deze operatie werd ik verkouden, zo erg dat ik doof werd, groen slijm, benauwder en uiteindelijk dacht laat ik naar ha gaan resulteerde in 11 dagen opname. Spoelen van neus, stootkuur prednison, vernevelen, en oxycidon vanwege hoofdpijn door vernevelen.
Dit speelt nu al af en aan meer dan een jaar. Steeds een weekend opname in zhuis. Dan gaat het een paar weken goed. Nu 2 keer in de week longrevalidatie bij fysio. Symbicort omgezet in foster, vernevelaar mee naar huis met combivent, 5 Mg onderhoud pred en spiriva. Welen geleden gong het eindelijk paar welen beter dus spiriva gestopt, na paar weken onderhoud pred gestopt maar nu Voel ik sinds twee weken mezelf weer omvallen, aangegeven Bij ASS la die dacht door hooikoorts ik zei nee dat is het niet, wacht toch maar af.. ik hoopte toch pred op 5 te mogen maar dat mocht niet. Nu sinds vorige week weer benauwd snachts, elke nacht wakker, na 4 uur slapen... drama... van huisarts 30 Mg pred gekregen (6mg heb vloeibaar im lactose) moet dit tot ma as gebruiken dan zie ik longarts. Inmiddels ben ik verslaafd aan de oxicydon, 5mg gebruik 8-10 tabletten per dagen omdat hartslag steeds onregelmatig is heb ik oxasepam gekregen 3 x dg die gebruik ik niet elke dag. Nu heb ik atrovent gekregen vanuit zhuis omdat ik zon migraine krijg van combivent maar ateovent doet eigenlijk weinig.maar nu al dagen hoge hartslag, rond 100 (normaal60) en vooral te horen in Mn oren dus vervelend aanwezig. Migraine pillen al ingenomen. Ik ben 38 maar voel me 83 en volledig ongemakkelijk, geïsoleerd, onbegrepen en alleen... ik wil zo graag!!! Ik voetbalde met allemaal lieve meiden heb twee lieve zoons 15-12 jaar dus genoeg om
Voor te gaan. Ik wil hier vanaf...
Lang verhaal moest het even kwijt. De benauwdheid de hoofdpijn. Maar ook de verslaving aan de oxycodon vind ik verschrikkelijk!

Login of registreer om te reageren