Aankomen

22-06-2018 om 13:29 uur

Mijn vrouw (66) heeft al jaren COPD Gold 3 daarnaast heeft ze coeliakie. Nu heeft ze begin dit jaar een ernstige longontsteking gehad en ten gevolge daarvan heeft ze maandenlang hevig moeten hoesten. Ze is 1.60 mtr en weegt nog geen 50 kg meer. Ze krijgt er maar niets aan gewicht bij. Volgens de longarts moet ze om meer weerstand te krijgen aankomen. Heeft iemand raad voor ons?

Login of registreer om te reageren
22-06-2018 om 14:24 uur

Goede diëtiste zoeken? Of hebben jullie dat al geprobeerd?
Vriendin is 1.69 mtr. en woog nog maar 45 kg na 'n ernstige longontsteking
Bij haar hielpen dieetdrankjes, deze https://www.nutriciamedischevoeding.nl/Catalogue/Nutridrink/Nutridrink%…
en deze: https://www.nutriciamedischevoeding.nl/Catalogue/Respifor/Respifor
Ging op voorschrift van de diëtiste en werd vergoed.
En verder: eten waar ze langer op moet kauwen in de blender, vaak kleine beetjes eten, vruchtendrankjes met vruchtvlees, gebonden soepen, milkshakes.
Nu is er weer 'n paar kilo bij.
Sommige dingen zullen voor je vrouw misschien lastig zijn vanwege haar dieet,
maar lijkt me wel op te lossen.
Veel succes!

Login of registreer om te reageren
23-06-2018 om 10:50 uur

Ik was ook flink afgevallen na een longontsteking. Kreeg Nutridrink compact, advies van de diëtiste. Wordt vergoed. Ook veel kwark/vla, geen halfvolle. Weet niet of ze dat mag ivm haar ziekte coeliakie.

Login of registreer om te reageren
25-06-2018 om 12:58 uur

Ze heeft die producten vroeger wel via de diëtiste gehad maar vond ze zo vies dat ze er niet aan wilde beginnen. Ze heeft nu een paar monsters aangevraagd bij Nutricia. Maar als het niet anders kan zal ze het toch moeten gebruiken. Hartelijk dank voor de reacties. Martien

Login of registreer om te reageren
25-06-2018 om 13:28 uur

Hahaha, ik vond het ook niet te drinken dat spul. Koud drinken is wel te doen. Aardbei smaak vind ik niet lekker, maar de vanille en de mokka wel.
Succes!

Login of registreer om te reageren
14-01-2019 om 00:53 uur

Ik ken dat probleem. Ik heb gold 4 ben 176cm en woog 2 masnden geleden nog 47 kg.
Heel wst drankjes gehad en oom eten deed en doe ik goef. Masr gebruik heel veel energie voir de ademhaling.
Nu sonde voeding.
Eerst een neussonde gehad en sinds 4 weken een peg sonde. En ben nu 52 k.
Ook eet ik daarnaadt fingen zoaks roombrie, boterkoek en verse slagroom bv door de koffie. Producten waar heel veel calorieën inzitten.
Nu gast het goed. Overdag gewoon eten en snachts sonde voeding.
Overleg met de diëtiste

Login of registreer om te reageren