Neusslijmvlies wegbranden

02-07-2018 om 07:51 uur

Hoi allemaal,

Ondertussen al 7 weken geleden heb ik mijn neusslijmvlies weg laten branden bij de kno-arts en mensen wilden ervaringen lezen. Vandaar dat ik even een topic hier plaats:)

Bij mij is rinitis vastgesteld en aangezien ik van corticoneussprays erge bloedneuzen krijg, hadden ze besloten om deze ingreep uit te voeren. Al eerder heb ik mijn ervaring over de ingreep beschreven evenals de eerste dagen erna, maar ik zal het hier nog even kort herhalen.

De dag zelf was ik wat nerveus, ik ben namelijk bang voor naalden. We gingen naar de kamer waar de ingreep poliklinisch plaatsvond. Hier ging ik in de stoel zitten en de arts vertelde precies wat hij ging doen. Hij verdoofde mijn neus met een heel dun naaldje, fijn is anders kan ik je vertellen. Toen de verdoving was ingewerkt begon hij met het wegbranden en vroeg continu hoe het ging en of ik wat ervan voelde. Gelukkig voelde ik helemaal niks! Na de behandeling bloedde het nog een beetje na en met een zakdoekje voor mijn neus verliet ik het ziekenhuis. Eenmaal buiten begon de verdoving al uit te werken en alhoewel het niet echt pijn deed, was het ook geen prettig gevoel maar zeer goed uit te houden.

De ochtend erop had ik korsten in mijn neus, nog nooit zo erg gehad. De klachten nemen dus eerst heeeeeel erg toe voordat ze verminderen. Hadden ze mij niet verteld en waren ze zich waarschijnlijk ook niet bewust van. Ik was er wel vanuit gegaan dat het iets zou toenemen maar niet zoveel.
Ik gebruikte een neusspray met zoutwater om de korsten los te krijgen en met heel voorzichtig snuiten kwam alles uiteindelijk wel los en vervolgens zaten er weer nieuwe korsten haha. Lekker smerig en het was erg irritant. Na een paar dagen ging het beter gelukkig.

Na 6 weken kan je pas zeggen of de behandeling heeft geholpen en vandaag keek ik in mijn agenda en het is al 7 weken geleden!

Nu vragen jullie je natuurlijk af of de behandeling heeft geholpen. Ik moet erbij zeggen mijn rechterneusgat is iets kleiner en veroorzaakt daardoor meer klachten.
En nu het echte antwoord: voor mijn gevoel heeft het helaas nauwelijks geholpen:( nog steeds verkouden gevoel terwijl ik niet verkouden ben. Zakdoekjes waren in de aanbieding en heb maar meteen 6 dozen gekocht haha dan hebben we genoeg op voorraad. Nu met het warme weer ook weer wat bloedneuzen en een verstopte neus.

Ik zei altijd: ik ben het hele jaar door verkouden. Maar wat ik dacht wat een verkoudheid was, blijkt rinitis te zijn. Ik moest terugkomen als na 6 weken de klachten nog niet weg waren. Ik denk dat ik het nog even aankijk, want het is niet zo hinderlijk dat ik er ziek van word oid. Het is gewoon vervelend en ik ging alleen maar naar de kno toen de longverpleegkundige me had doorverwezen. Anders had ik er nooit heen gegaan.

Het schijnt bij veel mensen wel te helpen, maar ik ben met alles een uitzondering, dus het verbaast me niet dat dit hier ook voor geldt!

Dus misschien wordt het vervolgd en misschien was dit het. Vragen mogen jullie altijd stellen en ik hoop dat ik mensen hiermee voldoende info heb gegeven:)

Login of registreer om te reageren
02-07-2018 om 08:04 uur

Ik zou niet te lang wachten als je nu nog klachten hebt want ondanks dat je er zelf misschien weinig last van hebt, houdt een onrustig KNO gebied wel een onrustig astma in stand.

Mijn longarts gaf de tip om bij bloedneuzen de neusspray richting je oren te spuiten in je neus. Flixonase nasules zijn misschien ook nog een mogelijkheid, dat is geen spray.

Login of registreer om te reageren
02-07-2018 om 08:12 uur

Ben het helemaal meg daantje eens, onrustig kno gebied zorgt voor onrustig astma (vaak)

Ik ben 2x geopereerd door kno. Mijn holtes zijn ruimer en ik ruik meer, kan niet merken dat mn astma er beter op is geworden.... maar t kan ook zijn dat mijn astma door andere redenen ernstiger is geworden

Login of registreer om te reageren
02-07-2018 om 08:56 uur

@daantje ik spoot al richting mijn oren inderdaad, maar het mocht niet baten helaas.

Oke ik ga nog eens even overwegen om terug te gaan:) ik vind mezelf dan zo’n zeur haha omdat ik het alleen vervelend vind en geen ernstige klachten daarvan ervaar. Maar misschien helpt het iets bij de astma, daar hoopte ik nu al op:)

@emsepems ik hoop niet dat ik nog meer ga ruiken! Ik heb al een extreem goede neus die me gelukkig af en toe in de steek laat haha ik ruik echt alles! Mijn ma zegt altijd: jij hebt een parfumneus.

Login of registreer om te reageren