carpoolers gezocht naar Zuyderland Kerkrade

03-07-2018 om 12:00 uur

Mogelijk ga ik deelnemen aan longrevalidatie in Kerkrade. Eerst plaatste ik een oproep voor Kerkrade, toen werd me verteld, dat ik in Heerlen kon starten en nu delen ze mee, dat het enkel nog in Kerkrade kan.
Zijn er hier dus mensen met wie ik eventueel zou kunnen meereizen naar Kerkrade? De startdatum is nog niet bekend.

Login of registreer om te reageren
19-07-2018 om 18:05 uur

Het is me toch een gedoe als je als longpatiƫnt met een uitkering wilt gaan deelnemen aan een longrevalidatietraject. Ik probeer al sinds maart een reiskostenvergoeding te krijgen van de sociale dienst of van de ziektekostenverzekeraar. Het enige wat het me tot nu toe heeft opgeleverd is veel administratief werk en gebel, dus veel zitwerk, stress, maar iets van een toezegging voor een vergoeding nog totaal niet.
En nu vraag ik me af: had ik mijn tijd niet beter kunnen besteden aan wandelen, fietsen,poetsen als revalidatie? Had me in ieder geval minder stress opgeleverd dan nu. Was dat niet beter geweest voor mijn gezondheid/herstel??
Misschien moet ik het roer omgooien en afzien van verdere acties om nog aan dat traject deel te gaan nemen.

Login of registreer om te reageren
19-07-2018 om 18:22 uur

Of volgend jaar een andere ziektekostenverzekering nemen, ik weet dat ze bij sommige verzekeringen, taxi vergoedingen geven, of dit nu nog zo is weet ik niet, maar valt wel uit te zoeken.
Heb je nu even niets aan en is echt jammer, kun je ook geen regio taxi krijgen via het WMO? Dan reis je wel met anderen samen naar verschillende plekken in de regio maar is misschien een optie.
Ik heb zelf intern gerevalideerd en de weekenden mocht je dan naar huis en er gingen verscheidene mensen met een busje en kregen ze vergoedt, behalve misschien een eigen bijdrage naar inkomen.
Succes en houd de moed erin.

Login of registreer om te reageren
19-07-2018 om 18:46 uur

Meisje van mijn revalidatie kreeg het vergoed van de zorgverzekeraar als haar longarts een machtiging af gaf dat ze niet met OV kon reizen.

Login of registreer om te reageren
20-07-2018 om 06:50 uur
Reactie op Daantje

Meisje van mijn revalidatie kreeg het vergoed van de zorgverzekeraar als haar longarts een machtiging af gaf dat ze niet met OV kon reizen.

Ik had ook een vrouw bij mijn revalidatie die de taxi vergoed kreeg via de zorgverzekeraar nadat de longarts een machtiging had afgegeven.

Login of registreer om te reageren