vernevelaar

12-07-2018 om 10:18 uur

ik heb copd gold 3 en onlangs een hartinfarct gehad dus allemaal andere medicijnen ...nu mag ik geen prednison meer mijn onderhoudsdosis was 7,5 gr per dag ..maar moet wel 6 x 2 pufjes atrovent nemen ..daarbij heb ik spiriva 1 x per dag en alvesco 2 x 2 per dag ..ik wilde graag een vernevelaar omdat ik die in het ziekenhuis ook kreeg elke dag en het hielp mij erg goed met ipraxa er in 1 x per dag ...maar ik krijg er geen van mijn longarts die is daar op tegen ...nu wil ik er zelf 1 kopen om in ieder geval zoutoplossing te gebruiken ..dat verlicht ook voor in ieder geval de nacht ..kan ik dat gewoon doen of moet ik daar ook toestemming van de longarts voor hebben ...groetjes willemijn

Login of registreer om te reageren
12-07-2018 om 13:05 uur

Hoi Willemijn,
Allereerst zou ik willen vragen, waarom is jouw longarts erop tegen?
Maar stel dat jij er eentje koopt, (zelfs bij de Lidl verkopen ze die dingen zag ik) de schoonmaak en desinfectie luistert nauw. Je zult dan zelf alcohol moeten aanschaffen. Dat kost wel wat. Het apparaat is aan slijtage onderhevig en zou elk jaar nagekeken moeten worden.
En hoe kom jij aan hypertoon zout? Ik meen dat je hiervoor een recept nodig hebt en mocht het wel te koop zijn ergens, het zal niet goedkoop zijn.
Maar ik denk dat je eerst naar de reden van zijn weigering moet vragen.

Login of registreer om te reageren
12-07-2018 om 19:26 uur

de voornaamste reden waarom hij er op tegen is .is dat hij zegt dan gaan mensen soms 5 x per dag nevelen terwijl ze een virus hebben maar hij is er altijd tegen ..heb de laatste tijd 3 x in het ziekenhuis gelegen ook voor een hartinfarct en kreeg gewoon op de hartbehandeling elke dag nevel ipraxa ...nu ik thuis ben moet ik het proberen met de hierboven genoemde puffers en het werkt gewoon niet ..moet pas volgende week vrijdag terug komen op de poli maar ik denk dat ik voor die tijd alleen maar narigheid heb
mijn hartslag gaat ook vreemd doen met al die puffers terwijl met ipraxa 1 x per dag ik gewoon rustig kon gaan slapen ben nu de halve nacht aan het hoesten en sta doodmoe op

Login of registreer om te reageren
16-07-2018 om 07:38 uur

Beste Willemijn,

Wij kunnen ons vinden in het antwoord van Thirza. Het is belangrijk om er samen met de arts uit te komen. Bespreek met je longarts hoe je dan wel je situatie kan verbeteren als hij tegen vernevelen is.
Als je het fijn vindt kun je nog even contact met de Advieslijn opnemen, 033-4341212.

Met vriendelijke groet,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren