Wie zit er in Merem/ heideheuvel Hilversum?

13-07-2018 om 07:30 uur

Wie zit er in Merem/ heideheuvel.
Wil graag weten hoe het daar gaat.
Wat kan ik verwachten van zo'n opname.
Hoe ernstig moet het zijn om daar te komen.
Hebben ze geholpen met terug komen in werk?

Login of registreer om te reageren
13-07-2018 om 10:21 uur

Hoi joko,

Onder het kopje revalidatiecentra staan veel verhalen over revalideren in Heideheuvel en andere centra. Ik denk dat je op die manier al veel informatie kan krijgen

Login of registreer om te reageren
13-07-2018 om 19:54 uur

Hallo Joko,
Ik heb niet recent in heideheuvel gezeten, dat is al wel weer 10 jaar terug ong.maar je kunt heel veel leren door een revalidatie.
Een aanmelding gaat via je longarts, die weet ook wel of je er voor in aanmerking komt
Verder bestaat het veel uit:sport en bewegen en veel leren omtrent het ziek zijn.
Hoe je je dag het beste kunt indelen, medicijngebruik goed afstemmen.
En ook hobby's en creativiteit komt aan bod.
Maar ook om te kijken of je indd nog terug kunt naar je werk of misschien minder uren werken nodig is of ander werk, daar helpen ze je allemaal mee
De weekenden mag je naar huis en je mag ook bezoek ontvangen op bepaalde tijden.
Succes en hopelijk heb je er iets aan, groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
13-07-2018 om 19:58 uur
Reactie op goudvisje

Hallo Joko,
Ik heb niet recent in heideheuvel gezeten, dat is al wel weer 10 jaar terug ong.maar je kunt heel veel leren door een revalidatie.
Een aanmelding gaat via je longarts, die weet ook wel of je er voor in aanmerking komt
Verder bestaat het veel uit:sport en bewegen en veel leren omtrent het ziek zijn.
Hoe je je dag het beste kunt indelen, medicijngebruik goed afstemmen.
En ook hobby's en creativiteit komt aan bod.
Maar ook om te kijken of je indd nog terug kunt naar je werk of misschien minder uren werken nodig is of ander werk, daar helpen ze je allemaal mee
De weekenden mag je naar huis en je mag ook bezoek ontvangen op bepaalde tijden.
Succes en hopelijk heb je er iets aan, groetjes, Jolien

Kun je meer over hobby's delen? Ik doe graag dingen maken op de naaimachine/Lockmachines.
Wat word er geboden?
En als je nog geen hulpmiddelen hebt? Hoe werkt dat dan?

Login of registreer om te reageren
13-07-2018 om 21:05 uur

Ik denk dat je gerust je naaimachine kunt meenemen voor de momenten dat je even niks hebt, ik heb geschilderd en getekend toen en met speksteen gewerkt.
Ik weet niet of dit nu nog hetzelfde is wat ze aanbieden, creatiiviteit is maar een klein onderdeel van alles maar ik denk dat je ook met je naaimachine bezig mag gaan tijdens die uren, er stonden daar geen naaimachines toen.
Mijn hobby was en is nu nog steeds:lezen, tekenen, kleuren.
10 jaar geleden had ik ook nog geen hulpmiddellen, ik heb COPD en bij Heideheuvel hebben ze mij toen geadviseerd om een scootmobiel en rolstoel via het WMO aan te vragen, die heb ik nu ook al 9 jaar.
En een invalideparkeerkaart ook.
Dat komt daar allemaal aan de orde mocht je het nodig hebben.
Ik zat op een afdeling met COPD patienten maar veel dingen werd samen gedaan met bijv. astma patienten, zo kon je ook ervaringen uit wisselen.
Succes, Jolien

Login of registreer om te reageren
14-07-2018 om 06:51 uur

Super fijn info te horen hoe dat zo'n beetje gaat.
Maakt de keuze te gaan makkelijk. Dank je wel.
Groetjes Jolanda

Login of registreer om te reageren