Copd, single en graag op reis

16-07-2018 om 16:37 uur

Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje. Al jaren heb ik COPD 2 en sinds een jaar of 5 gaat het steeds minder goed. Heb weinig lucht en kan niet meer lang wandelen; na 100 meter begin ik al buiten adem te komen. Vroeger heb ik veel gereisd, met name wandelvakanties. Dat kan nu zeker niet meer.
Weet iemand of er mogelijkheden zijn voor singles met een beperking zoals de mijne of er toch mogelijkheden zijn voor een groepsvakantie?

Login of registreer om te reageren
18-07-2018 om 09:23 uur

Ik lees even mee, ik heb astma en ik ben single (wel 2 kinderen maarja die zijn 18 en 20 en gaan niet meer met mij mee) en ook ik ben echt beperkt in mijn mogelijkheden.

Login of registreer om te reageren
18-07-2018 om 14:06 uur

Zal niet makkelijk zijn Maantje en besje !

Ligt ook o.m. aan:
- Hoeveel je kunt/wilt besteden.
- Of je 'n auto hebt.
- Hoe oud je bent (http://www.dagjeuit.net/senioren%20reizen.aspx) .
- Of je met 'n rolstoel wilt/kunt reizen. (https://www.medipoint.nl/producten/huren.html)
- Of je met andere "gehandicapten' wilt reizen (http://mensenvoormensen.nl/vakanties/bootreis/)

Je zou b.v. een cruise kunnen boeken. Aan boord van zo'n schip is bijna alles met de lift te bereiken.
Als je in een haven bent kunt je een taxi nemen voor een site-seeing. Maar ook aan boord is er genoeg te zien en te doen.

Er zijn genoeg (rond)reizen (voor senioren) waarbij rekening wordt gehouden met mensen die niet zo goed of snel ter been zijn.

Je kunt ook een reisgenoot of maatje zoeken. Wellicht is er iemand die liever niet alleen wil reizen en zijn/haar reisgenoot af en toe best even wil helpen (http://www.reisgenoten.net/reisgenoten-a/a-lezen.php) .

Misschien vind je het wel aardig om een (mid)week in een hotel door te brengen in een gezellig plaatsje? Gewoon om er even uit te zijn?

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Login of registreer om te reageren
18-07-2018 om 15:19 uur

Dankjewel voor je moeite te reageren, Amatia. Ik zal toch nog eens gaan speuren op internet. Mijn voorkeur gaat wel uit naar een groepsreis. In m’n eentje op vakantie gaan vind ik niet gezellig. Ik ben nog geen echte ‘senior’ (net 60 geworden) maar zal toch daar eens op gaan googelen.

Login of registreer om te reageren
18-07-2018 om 15:39 uur

Ik ben ook single, 58 jaar en al jaren niet weggeweest. Ik woon in Heerlen/Zuid-Limburg. Ik zoek ook iemand om samen iets te ondernemen. Ik heb het financieel niet breed, dus of 'cruisen' een optie is, weet ik zo net nog niet.
Zoals ik het graag zou zien: samen komen met iemand/mensen om kennis te maken, bekijken of er een klik zou kunnen zijn, dan samen komen om te overleggen over ieders wensen en mogelijkheden. Mogelijk dat we dan toch voor ieder iets leuks kunnen organiseren.
Om die gesprekken goed te laten verlopen, lijkt het mij wenselijk, dat mensen dicht bij elkaar wonen.
Wat vinden jullie?

Login of registreer om te reageren
18-07-2018 om 15:49 uur

Mijn moeder is alleen en gaat ook altijd weg met een groepsreis. Zij boekt altijd bij Kras. Het is geen vast vol programma dus je kan zelf op basis van je eigen energie, kiezen wat je wel en niet wil doen of wanneer. Als je alleen wilt, en graag aansluiting wilt bij de rest van de groep, is het soms beter om een single of alleengaandenreis te boeken, anders zit je vaak bij mensen die met hun broer/zus/vriend/vriendin samen gaan en hang je er in je eentje alsnog buiten.

Login of registreer om te reageren
18-07-2018 om 16:01 uur

@Amatia , dank voor de linkjes. Ik ga r vanavond even naar kijken.

@Daantje , ik heb ok wel eens gekeken op de site van Kras en er staan hele leuke reizen bij maar tot nu toe heb ik het nog niet aangedurft om daarmee mee te gaan. Maar als ik zo lees zou ik daar best eens mee mee kunnen gaan.

@Anita2 , ik zou ook best wel met 1 iemand van hier op vakantie willen gaan, bv een treinreis richting Zwitserland ofzo. Maar dan zal ik die gene wel eerst beter willen leren kennen. Helaas wonen wij niet echt dicht bij elkaar ik woon in de buurt van Rotterdam.

Login of registreer om te reageren
18-07-2018 om 18:23 uur

Trouwens, als iemand hier naar Zuid-Limburg komt en gezelschap zoekt: ik sta open voor een ontmoeting. Er is hier van alles te doen, dus wat let je om naar het zuiden te komen?

Is het niet een idee om hier op de site een nieuwe rubriek aan te maken: vakantie-maatje gezocht? Dan kan iedereen zijn wensen kenbaar maken en misschien vinden we dan een maatje?

Login of registreer om te reageren
18-07-2018 om 18:29 uur
Reactie op besje1969

@Daantje , ik heb ok wel eens gekeken op de site van Kras en er staan hele leuke reizen bij maar tot nu toe heb ik het nog niet aangedurft om daarmee mee te gaan. Maar als ik zo lees zou ik daar best eens mee mee kunnen gaan.

Als je een reis op het oog hebt, kan je altijd even contact opnemen met Kras. Als ze al weten wie de reisleider/reisleidster is, kan je die misschien vooraf spreken om te overleggen of het een goed idee is dat je mee gaat of niet. Sowieso lijkt het me fijn dat je een vast aanspreekpunt hebt bij problemen.

Login of registreer om te reageren
18-07-2018 om 20:14 uur
Reactie op Daantje
Reactie op besje1969
@Daantje , ik heb ok wel eens gekeken op de site van Kras en er staan hele leuke reizen bij maar tot nu toe heb ik het nog niet aangedurft om daarmee mee te gaan. Maar als ik zo lees zou ik daar best eens mee mee kunnen gaan.

Als je een reis op het oog hebt, kan je altijd even contact opnemen met Kras. Als ze al weten wie de reisleider/reisleidster is, kan je die misschien vooraf spreken om te overleggen of het een goed idee is dat je mee gaat of niet. Sowieso lijkt het me fijn dat je een vast aanspreekpunt hebt bij problemen.

Wat een goed idee, bedankt voor de tip en voor het meedenken

Login of registreer om te reageren
18-07-2018 om 20:15 uur
Reactie op Anita2

Trouwens, als iemand hier naar Zuid-Limburg komt en gezelschap zoekt: ik sta open voor een ontmoeting. Er is hier van alles te doen, dus wat let je om naar het zuiden te komen?

Is het niet een idee om hier op de site een nieuwe rubriek aan te maken: vakantie-maatje gezocht? Dan kan iedereen zijn wensen kenbaar maken en misschien vinden we dan een maatje?

Dat is misschien nog niet eens zo'n gek idee @Anita2

Login of registreer om te reageren