Benauwd van puf

16-07-2018 om 18:41 uur

Sinds een paar dagen weer begonnen met Alvesco. Sinds dien het gevoel alsof er een olifant op mijn borst staat, hartkloppingen en overal jeuk.
Wie herkent dit?
Wat voor puf gaat bij jou goed?

Login of registreer om te reageren
16-07-2018 om 18:45 uur

Gelukkig tot op heden geen last van gehad, heb onder andere alvesco gebruikt.
Ik gebruik atrovent vernevelingen, foster 200/6 aerosol, tiotrus capsule en budesonide vernevelingen, werken allemaal goed:) voor de budesonide heb ik alvesco gebruikt maar was ik mee gestopt door ziekenhuisopname en hoge dosis prednison, na de prednison overgestapt op budesonide vernevelingen.

Login of registreer om te reageren
16-07-2018 om 18:47 uur

Hoi ,
foster 200/6 aerosol, tiotrus capsule en budesonide vernevelingen.
Ik ken het allemaal niet.
Kun je vertellen wat en waarvoor het is?

Login of registreer om te reageren
16-07-2018 om 19:10 uur

Foster is een combi van corticosteroid en luchtwegverwijderaar, tiotrus een langwerkende luchtwegverwijderaar en budesonide is corticosteroid. De cortico's beschermen net als de alvesco dus de luchtwegen

Login of registreer om te reageren
16-07-2018 om 19:46 uur
Reactie op Nckiie

Foster is een combi van corticosteroid en luchtwegverwijderaar, tiotrus een langwerkende luchtwegverwijderaar en budesonide is corticosteroid. De cortico's beschermen net als de alvesco dus de luchtwegen

Heeft u ook Astma?

Login of registreer om te reageren
16-07-2018 om 19:57 uur

Zeer waarschijnlijk niet-allergisch ernstig astma. Heb morgen weer onderzoeken en volgende week de uitslag

Login of registreer om te reageren
16-07-2018 om 19:57 uur

Een luchtwegverwijderaar :(

Dan heb je gelijk nooit meer last zonder luchtwegen;)

Login of registreer om te reageren
16-07-2018 om 20:32 uur
Reactie op Joko

Sinds een paar dagen weer begonnen met Alvesco. Sinds dien het gevoel alsof er een olifant op mijn borst staat, hartkloppingen en overal jeuk.
Wie herkent dit?
Wat voor puf gaat bij jou goed?

Ik herken het wel, al was het niet vanwege Alvesco. Maar je kunt voor elk middel overgevoelig of allergisch zijn! Ik zou morgen even contact zoeken met je voorschrijvend arts.

Login of registreer om te reageren
16-07-2018 om 21:42 uur

Hallo Joko, ik heb ook vaak last van de pufjes gehad. Het middel was bij mij erger dan de kwaal. Sinds mei gestopt met luchtwegverwijder Foster (voorheen Alvesco en Ventolin en Atrovent)
Ik had vreselijk droge hoestperioden en een droge keel ondanks voorzetkamer en goed spoelen. Ik heb toen Codeïne gekregen en ben gestopt met de pufjes. Dat heb ik wel eerder gedaan maar toen ging het niet over, dus ben ik weer gaan puffen. Het duurde nog wel een paar weken voordat ik weer een normale stem had.
Jaren geleden was ik ergens allergisch voor en hoestte en had het benauwd, want je begint natuurlijk niet zomaar aan een luchtwegverwijder. En ik zou zeker niet aanraden om te stoppen. Maar ik hoop nu dat de pufjes het hoesten juist uitlokte en verder moet ik het maar afwachten of ik het echt niet meer nodig heb.

Login of registreer om te reageren