Hoi!!

17-07-2018 om 16:16 uur

Hoi allemaal ,ik ben Anita ,51 jaar,vorige maand de diagnose copd longemfyseem 3 gekregen ,gelukkig heb ik weinig last,maar ik lees graag met jullie mee en leef vooral met jullie mee!!!

Login of registreer om te reageren
17-07-2018 om 19:06 uur

Welkom hier, gelukkig heb je weinig last, het is altijd schrikken zo'n diagnose.
Veel leesplezier hier, groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
18-07-2018 om 10:31 uur

Welkom Anita, ik heb copd 4. Welke medicijnen gebruik je?
Groetjes Anna

Login of registreer om te reageren
18-07-2018 om 14:42 uur

Dank je wel jolien,ik ben er idd wel van geschrokken ook omdat ik t 'gewoon' een beetje benauwd had en dit eigenlijk niet zag aankomen maar ik ben uiteraard vorige maand na de 1e afspraak bij de longarts gelijk gestopt met roken en ik probeer nu mijn conditie op peil te houden

Login of registreer om te reageren
18-07-2018 om 14:47 uur
Reactie op Anna50

Welkom Anita, ik heb copd 4. Welke medicijnen gebruik je?
Groetjes Anna

hoi Anna dank je,ik heb nu een puffer van de longarts gehad Spiolto ,volgens de longverpleegkundige is dit een 2 ledig med ,maar eerlijk gezegd heb ik t niet echt nodig

Login of registreer om te reageren
18-07-2018 om 19:36 uur

Wat goed dat je gestopt bent, soms kan het zelfs zo zijn dat je na een tijd gestopt te zijn alsnog vooruit gaat met je longfunctie, omdat je longen dan schoner zijn en rustiger.
Neem de spiolto maar wel, ook al ervaar je geen klachten, er zit ook een ontstekingremmer in, als het goed blijft gaan kun je tzt altijd opnieuw overleggen of je door moet gaan met puffen.

Login of registreer om te reageren
19-07-2018 om 06:16 uur

Ik ben het met goudvisje eens. Zal de medicijnen wel gebruiken. Ik deed het ook niet regelmatig en daar ging het mis.

Login of registreer om te reageren
19-07-2018 om 07:33 uur

Goedemorgen ,ja ik gebruik de med ook wel hoor! Ik heb ook vernauwde bloedvaten in mijn benen etelagebenen genaamd ,dus daar neem ik al best veel med voor ,maar de benen belemmeren me best in mijn bewegen ga nu 16 aug als ik terug moet komen bij de la vragen of t wijsheid is mijn benen te laten dotteren mss dat ik mijn conditie ook nog meer kan verbeteren

Login of registreer om te reageren