Zo benauwd momenteel

18-07-2018 om 08:38 uur

Goedemorgen lotgenoten.

Ik plaats eigenlijk nooit wat, ik lees vooral mee.

Echter loop ik nu tegen mijn benauwdheid aan en weet me geen raad.

Al een paar dagen heb ik t tegen het begin van de avond al wat zwaarder. Net of er niet genoeg lucht binnen komt. Gisteren ben ik voor t eerst sinds tijden naar de sportschool geweest met advies hoe te beginnen als astma patiƫnt. Toch eenmaal thuis liep ik tegen een muur aan en naar de hap geweest. Zijn antwoord op dat moment.. hyperventilatie. Bij hem ben ik weer tot rust gekomen en heb een app gedownload met ademhalings oefeningen. Vandaag ook gedaan maar het voelt niet zo fijn. Ben benauwd en soms een kuchje er tussendoor van benauwdheid. Ik zit nu te relaxen in de tuin. Er is geen stress.. ik adem rustig .. merk niets. En toch zo benauwd. Ben niet bang.. Maar t voelt erg slecht.. ervaringen?? Tips??
Ps.. pufjes al gebruikt. Geen verbetering

Login of registreer om te reageren
18-07-2018 om 08:55 uur

Wat vervelend dat je het zo benauwd hebt.

Ik hyperventileerde vroeger toen ik jonger was ook als ik het heel erg benauwd heb, en heel soms nu ook nog wel eens.
Heb je wel eens oefeningen gehad hoe je het beste kan ademen als je het benauwd hebt? Probeer dat eens? Dat helpt bij mij wel om het enigsinds onder controle te houden.

Verder zou ik als ik jou was even de longverpleegkundige of huisarts bellen voor overleg.

Rust houden en proberen op je ademhaling te letten is naar mijn mening het enige wat je kan doen buiten je puffers (of verneveling) nemen.

Sterkte

Login of registreer om te reageren
18-07-2018 om 08:59 uur

Beste besje. Dankjewel voor je reactie. Ik heb ooit een keer een verwijzing gekregen voor ademhalings oefeningen. Toen dacht ook nog.. hallo ik weet zelf toch wel hoe ik adem moet halen.. heb er dus nooit gebruik van gemaakt. Eigenwijs of onwetendheid denk ik.
Ik heb de huisarts gebeld en ze wil me vanmiddag zien. Dus w8 dat even af. Het vervelende nu is dat ik oefeningen doe via YouTube.. Maar benauwdheid neemt niet af.

Heel erg bedankt .. jij ook succes

Login of registreer om te reageren
18-07-2018 om 09:12 uur

Ach ja ik snap wel dat je daar geen gebruik van hebt gemaakt. Soms moet je eerst aan den lijven ondervinden voor je de noodzaak ergens van in kan zien.

Fijn dat je bij de dokter terecht kan, hoe laat moet je?

Laat je ook even weten hoe het gegaan is bij de dokter?

Sterkte

Login of registreer om te reageren
18-07-2018 om 09:15 uur

Ja inderdaad.. dan leer je dat het beste.. met vallen en opstaan. Ik moet om half 4. Zal het laten weten hoe dat is gegaan.

Nogmaals dank je wel

Login of registreer om te reageren
18-07-2018 om 09:18 uur

Oei half 4 is nog best en eind weg, probeer je vooral rustig te houden tot die tijd.

Sterkte, en graag gedaan

Login of registreer om te reageren
18-07-2018 om 11:17 uur

Wat vervelend van de benauwdheid! En fijn dat je snel bij de dokter terecht kan:)
Helaas niet echt tips voor je, sterkte!

Login of registreer om te reageren
18-07-2018 om 15:25 uur

Hoi..
Ik krijg fysiotherapie. Lijkt idd erg op hyperventilatie. Daar zijn ook vele soorten in. Dus slechte adem gewoonte afleren en de juiste aanleren.. Dankjewel voor je interesse. Xx

Login of registreer om te reageren
18-07-2018 om 16:03 uur

Dus toch hyperventilatie, ligt er geen astma aanval ten grondslag? Hopelijk helpt fysiotherapie.

Gaat het al wat beter met je benauwdheid?

Login of registreer om te reageren
18-07-2018 om 16:51 uur

Ik hoop heel erg dat het geen aanval wordt.. heb er niet veel gehad.. Maar wat ik had was best eng.. vreemd had meer getikt... dan wat hij plaatste.. dan maar bewerken..

In ieder geval.. ben nog steeds benauwd. Niet kortademig maar wat voelt het klote

Hoe is het met jou?

Login of registreer om te reageren