Moet het nu niet beter gaan?

20-07-2018 om 20:01 uur

Lieve mensen,

Ik heb in mei een longontsteking gehad met een longvlies ontsteking. Hier heb ik een antibiotica kuur voor gehad van eerst 7 dagen en die is meteen verlengd met 5 dagen (dus totaal 12 dagen achter elkaar). Hierna bleef ik pijn houden bij het inademen en dan vooral bij het liggen. Hierop zijn foto's gemaakt en is bloed geprikt. In het bloed was 1 waarde te hoog waardoor ik meteen terug moest komen omdat er een kans was dat ik longembolie had (maar dit was gelukkig niet het geval).
Weer naar huis en naast de medicijnen voor astma ook ibuprofen voor de pijn.
Hierop is de pijn even weg geweest (ook zonder ibuprofen) maar helaas begon ik 2 weken geleden vreselijk te hoesten en had ook koorts en keelpijn. Aangezien zelfs de codeïne het hoesten niet onder controle kreeg maar weer naar de huisarts.
Hier bleek ik toch weer een verhoogde infectie waarde te hebben en ik kreeg weer een antibiotica kuur voor 5 dagen mee. Maar na 2 dagen niks geslapen te hebben en geen verbetering te merken (zelfs met verdubbelen van de Flixotide en Ventolin) weer terug. De waardes waren gezakt maar de benauwdheid was niet goed. Dus kuur wel afmaken en daarnaast aan 30 MG prednison voor 10 dagen. Ik zit nu op dag 8 en ik ben wel minder benauwd maar ik hoest nog steeds veel en heb ook weer pijn bij het diep inademen (wat ook door het hoesten kan komen).
Eigenlijk had ik nu toch wel meer verlichting gehoopt met de prednison en zie er tegen op wat er gebeurd als de 10 dagen voorbij zijn.
Hebben jullie nog tips voor me, moet ik afwachten of toch maar weer terug naar de arts? Ik wordt er een beetje wanhopig van maar voel me ook een zeur.

Alvast dank voor het mee denken.

Login of registreer om te reageren
20-07-2018 om 23:17 uur

Beste Dolfijn
Het is zo herkenbaar voor mij
Antibiotica
en nog eens een extra pufje erbij
nog eens antibiotica
wanneer houdt het op ...
eerst bij de longarts nota bene
ik had last van mijn keel
--- U heeft waarschijnlijk niet goed gespoeld en zij geeft een zalfje++++
Mooi niet
extra ventolin
mooi niet

ook de prednison heb ik gehad. wat een rotzooi.
Midden in de nacht krampen in mijn been zodat ik er wel uit moest gaan .
en als ik dan weer op allerlei mijn voeten was geland dan ging het weer wat beter.
Antihistamine veranderd
andere antihistamine geprobeerd
zelfs ventoline kreeg ik erbij
Neus spray..
Bleek dus dat ik mijn apneu apparaat moest verschonen.
en de filters moest vervangen . daar had ik even niet aangedacht.
Ik heb meteen een nieuw apparaat gekregen. Van Mediq..!!

Meestal gaat het nu wel goed als ik alle pufjes en pillen gebruik.

wat gebleken is dat ik teveel koffie drink
Dat schijnt water te onttrekken
Ik had steeds een droge keel , Was mijn stem kwijt en alle ellende begon dan weer opnieuw.
Door het vele hoesten moet ik terug naar de huisarts omdat min navel helemaal naar buiten is gegaan.
Na de vakantie staat er dus weer wat te wachten.
Na de vakantie weer een spirometrie.
Nu ben ik op vakantie in de Ardennen. Warm en droog maar ik heb nauwelijks last.
Af en toe nog een een beetje gerochel en gehoest maar ach..

Nu ik eindelijk weer vrij van de ellende ben probeer ik er wel op te letten dat ik naast mijn bakkie koffie twee bakkies water drink. of zelfs drie.
want koffie kan ik niet laten staan.

Al met al niet echt opbeurend voor jou,maar soms zit het in een onverwachte hoek.

Ik probeer gezond te eten
Veel fruit en groente
weinig vlees.
Beetje bier en wijn...( hoe zo gezond? ...)
Het is trouwens veel te warm om iets te gaan bakken...
sterkte
let op je drinken
Veel water.....

groet

Login of registreer om te reageren
21-07-2018 om 08:20 uur

Beste Ozzieivo,

Dank je wel voor je reactie.
Van slaapapneu heb ik gelukkig geen last dus dat kan het niet zijn.
Daarnaast drink ik alleen maar thee en water (zeker 2 liter per dag) dus ook in die hoek kan ik het niet zoeken.

Maar vervelend dat deze klachten toch blijkbaar zo moeilijk aan te pakken zijn dat jij ook nog aan het zoeken bent.
Veel succes nog met het vervolg.

Groetjes

Login of registreer om te reageren
21-07-2018 om 13:50 uur

Gebruik je nog steeds ibuprofen? Want dat mag eigenlijk niet met astma en longproblemen en kan alles verergeren!!

Login of registreer om te reageren
21-07-2018 om 14:11 uur

Beste Stefanie,

nee ik gebruik maar sporadisch de ibuprofen. Maar hier heb ik ook nooit op gereageerd inzake de astma hoor.

Maar helaas kwamen de klachten dus juist weer terug nadat ik al gestopt was met de ibuprofen dus ook dat kan ik uitsluiten.

Login of registreer om te reageren
21-07-2018 om 15:12 uur

Oke, moeilijke situatie. Zou het bij vraag het de longarts plaatsen!

Login of registreer om te reageren
21-07-2018 om 16:47 uur

Dank je wel Stefanie, ik ben hier nieuw en heb nu deze topic ook geplaatst bij advies arts / verpleegkundige

Login of registreer om te reageren
21-07-2018 om 16:52 uur

Wat vervelend dat het zo rot gaat! Weet ondertussen uit ervaring sat het wel even kan duren voordat je opknapt. Als je maandag nog last hebt zou ik bellen, dan kan de assistente bepalen of het nodig is om langs te komen of niet. En ik snap dat je je een zeur voelt, voel ik me ook altijd onterecht!
Ik hoop dat je je snel beter voelt!

Login of registreer om te reageren
22-07-2018 om 07:05 uur

Houd je ook wel echt rust zodat je lichaam de energie die je hebt, kan stoppen in herstellen? Als je door blijft gaan met alles wat je normaal doet, lukt dat niet.

Login of registreer om te reageren
22-07-2018 om 07:29 uur

Hallo dolfijn,
Als je flixotide ophoogd duurt het een aantal dagen dat dit gaat werken, na 2 dagen nog geen verbetering is mormaal. ventolin moet wel direct werken

Zeuren bij de arts doe je nooit.maar de afhankelijkheid is altijd heel vervelend. Helaas, dat is zo en hoort erbij.

Als je t niet vertrouwd terug gaan! Weet dat prednisolon nog een paar dagen doorwerkt, het je longen rustig hoort te maken maar dat je daarna weer op moet knappen. Activiteiten dus rustig opbouwen, en luiteren naar je lijf (en niet je hoofd of agenda)

Login of registreer om te reageren