Hallo ik ben henk

27-07-2018 om 22:41 uur

Hallo.
29 april heb ik een klaplong gehad links. Ben hier mee opgenomen in ziekenhuis. Nadat long mooi begon te ontplooien is deze woensdag 2 mei weer ingeklapt. Er is toen een ct scan gemaakt. Donderdag 3 mei. Is mijn long schoongemaakt en gefilmd. Daaruit is besloten dat mijn long werd vast gezet door verkleving. En stuk van long afmoest. Dit is 9 mei gebeurt. Al die tijd is mijn long ingeklapt geweest. 15 mei is mijn long eindelijk ontplooit en mocht ik twee dagen later naar huis. Ondertussen heb ik nu nog steeds pijn. En ben ik kortademig. 27 sept krijg ik longfunctie test. Vermoedelijk schade opgelopen. Maar of dat zo is en hoeveel is voor longarts ook nog vraag. Blijf maar pijn houden en kortademig. Weer zit ook niet mee. Vorige week longfoto nummer zoveel gemaakt. En bloed geprikt. Alles was goed. Heeft tijd nodig om te helen. Maar ben nu drie maand verder. Ben ik ongeduldig of zit het gewoon tegen. 16 dagen klaplong is toch lang. Longarts zegt rustig herstellen en test afwachten. Maar valt me zwaar. Vooral de pijn en morfine die ik nog steeds slik. Incl bijwerkingen.

Login of registreer om te reageren
28-07-2018 om 09:19 uur

Hallo Henk, welkom op dit forum.

Heftig verhaal, ik kan je verder geen advies geven omdat ik hier geen ervaring mee heb.
Heel veel sterkte en succes met de longfunctietest 27 september

Login of registreer om te reageren
28-07-2018 om 09:42 uur

Welkom Henk en sterkte, ik heb ook geen advies of info.
Hopelijk krijg je nog andere antwoorden

Login of registreer om te reageren
28-07-2018 om 13:12 uur

Ja waren niet leukste 3 weken. Veel tegenslagen gehad. Niet alleen lichaamelijk maar zijn positief. Wachten longfunctie test af. Voordeel wel 91 dagen rook vrij zonder hulp middelen.

Login of registreer om te reageren
28-07-2018 om 19:09 uur

Dat is heel knap Henk, ik weet hoe lastig het kan zijn!
Super goed bezig!

Login of registreer om te reageren
30-07-2018 om 07:23 uur

Welkom Henk,
Geen ervaring mee.
Heftig zeg!
Sterkte

Login of registreer om te reageren
30-07-2018 om 11:30 uur

Dag Henk,
Was de klaplong spontaan ontstaan zonder aantoonbare oorzaak? Dan zal het wel schrikken geweest zijn.
Ik heb ook een klaplong gehad, maar dat was als gevolg van een pijnbehandeling, er is toen een drain geplaatst, en na een week was de long weer open en mocht ik het ziekenhuis verlaten.
Ik heb ook pijn aan mijn longen, en ben kortademig, maar die problemen waren er ook al voor de klaplong. Doordat ik meerdere problemen met de longen heb is het moeilijk te zeggen wat de oorzaak is van de kortademigheid en de pijn. Maar ik hoor toch van meer mensen met een klaplong dat ze nadien nog langere tijd pijn blijven hebben.
Ik hoop dat het snel beter met je gaat, en dat je ook resultaten krijgt bij de longfunctietest die meer duidelijkheid geven.
Veel sterkte!
Ilse

Login of registreer om te reageren
01-08-2018 om 20:04 uur

Ja was een spontane klaplong. En drie dagen later weer. Pijn blijft na drie maand nog steeds aanwezig

Login of registreer om te reageren
04-08-2018 om 17:45 uur

Dag Henk,
Wat een heftige periode heb je achter de rug.
Ik heb privé geen ervaring met een klaplong. Heb als verpleegkundige wel veel mensen op de SEH gezien die een klaplong hadden. Weet dat het herstel heel verschillend kan verlopen.
Hoop voor jou dat je snel meer duidelijkheid krijgt van je La.
Heel veel sterkte en beterschap!

Login of registreer om te reageren
05-08-2018 om 09:21 uur

Dag Henk,
Hebben de artsen een vermoedelijke oorzaak van de klaplong gegeven? Als dat niet zo is kan ik heel goed begrijpen dat je nu ontzettend ongerust bent.
27 september is ook nog lang wachten, maar de long heeft natuurlijk ook tijd nodig om te herstellen.
Heb je ook een operatie aan je longen gehad? Want je schrijft ook dat er een stuk van je long af moest.
Ik weet niet of het om een vats- of een operatie met ribbenspreiding gaat, het herstel van beiden verloopt ook heel anders.
Ik hoop dat het ondertussen al wat beter met je gaat.
Veel sterkte, en veel beterschap!
Ilse

Login of registreer om te reageren
06-08-2018 om 10:42 uur

Hoi
Er is inderdaad een gedeelte van mijn long afgehaald ivm. Slechte longblaasjes. Bij de eerste klaplong zeiden de artsen dat het een spontaan klaplong was. Dit kon komen door mijn bouw en leeftijd. Roken kon ook een factor meespelen. Bij de tweede die ik drie dagen later kreeg. Heb ik geen oorzaak gehoord. Er is via een vats operatie een gedeelte weggehaald en door verkleving mijn long vastgezet. Slik op moment nog steeds morfine tegen de pijn. Sinds een week 2 stuks op de dag minder dus pijn gaat langzaam weg. Kortademigheid is laatste weken gelijk maar weer speelt ook mee. We wachten 27 september af. 16 dagen met een klaplong zal zijn sporen wel achterlaten maar vraag is hoeveel

Login of registreer om te reageren