Dymista, vieze smaak

29-07-2018 om 07:56 uur

Hoi!
Sinds een week gebruik ik de neusspray dymista, en t werkt prima.
Helaas proef ik de spray, direct na gebruik, maar ook s morgens word ik wakker met de vieze smaak, die moeilijk weg gaat.
Ik denk een 'nasale drip' door de spray.

Herkent iemand dit, en nog fijner, heeft iemand een oplossing?

Login of registreer om te reageren
29-07-2018 om 08:43 uur

Ik krijg een vieze smaak als ik spray en daarna gelijk ga slapen. Ik spray nu minstens voor het tandenpoetsen zodat ik nog even rechtop sta en het niet gelijk mijn keel inloopt omdat ik ga liggen en dat gaat beter.

Login of registreer om te reageren
29-07-2018 om 09:02 uur

Hoi daantje, bij mij werkt dat niet, heb s morgens ook lang de vieze smaak terwijl ik dan natuurlijk niet ga liggen

Login of registreer om te reageren
29-07-2018 om 10:20 uur

Ik ook ems, daarom heb ik er een hekel aan en wil ik hem eigenlijk niet gebruiken...

Login of registreer om te reageren
29-07-2018 om 11:12 uur
Reactie op Edelweiss

Ik ook ems, daarom heb ik er een hekel aan en wil ik hem eigenlijk niet gebruiken...

Dank! Ik heb de smaak nu nog in de mond ondanks t ontbijt en de lunch.

Ik had 8 pufjes flixonase op een dag, deed het er goed op (dus dubbele dosering).
Dacht zelf dat de helft aan cortico met antiallergiestofje gezonder zou zijn dan de hoge dosis cortico voor de toekomst. Longarts vond het prima om dit uit te proberen.
Maar met jullie reacties ga ik weer terug naar de flixonase.
Ben blij dat ik niet de enige ben die t vies vindt.

Login of registreer om te reageren
29-07-2018 om 13:39 uur

Ik denk dat ik eraan gewend ben ofzo inmiddels. Ik heb door de dymista ook niet meer het hele jaar antihistamine tabletten nodig en dat scheelt weer vermoeidheid.

Login of registreer om te reageren
29-07-2018 om 13:53 uur

Daantje, ik denk dat jij er minder last van hebt. Gelukkig!

Ook ik hoopte dat ik dan minder oorpijn had en minder anti allergiepillen nodig had (al word ik daar niet moe van, wel als ik ze niet neem)
Ach, iedereen is anders en reageert anders....

Login of registreer om te reageren
30-07-2018 om 10:28 uur

Ik krijg er ook een viese smaak van en bloedneuzen. Ik ben toen in overleg met de longarts mee gestopt. Ik gebruik nu alleen antihistaminepilletjes en dat gaat prima

Login of registreer om te reageren
30-07-2018 om 11:16 uur

Dankjewel besje. Inmiddels ben ik weer overgestapt op flixonase. De smaak is bijna weg, gelukkig.
Ik kreeg er ook een droge neus van dus korstjes/bloed, maar dit was met een neusdouche goed op te lossen

Login of registreer om te reageren
30-07-2018 om 12:24 uur

Flixonase ook wel eens gehad in het verleden, ook daar krijg ik bloedneuzen van. Heb denk ik een hele gevoelige neus.
Wel fijn dat je bij flixonase die vieze smaak niet hebt.

Een neus douche gebruik ik sowieso 2 keer per dag, vind het erg prettig om te gebruiken

Login of registreer om te reageren
29-08-2018 om 15:53 uur

Ook ik gebruik een neusdouche, jammer dat ik daar niet eerder mee begonnen ben.

Bij Dymista is het van belang om goed voorover te bukken als je sprayt, goed door je neus in te ademen en even voorover blijven hangen. Dan voorzichtig omhoog komen en je zult merken dat er niets of bijna niets in je keel komt.
Als het mis gaat is het Inderdaad een hele langdurige, vieze smaak.

Ik ben tevreden over de resultaten met Dymista.

Login of registreer om te reageren