Longunctietest

29-07-2018 om 17:59 uur

27 sept heb ik mijn longfunctie test. Zie er best tegen op. Kan spanning en er tegen op zien de uitslag beïnvloeden. Of maakt dat niks uit. Vertel voor de test wel duidelijk hoe ik mij voel op dat moment.

Login of registreer om te reageren
29-07-2018 om 18:49 uur

Dat is ook altijd spannend de 1e keer maar ze stellen je vaak goed op je gemak en indd gewoon vertellen hoe je je voelt.
Je moet ook meerdere malen blazen, dan nemen ze een soort gemiddelde,zodra er te grote verschillen in zit dan begrijpen ze meestal wel dat dit ligt aan spanning of verkeerd blazen.
Succes alvast!

Login of registreer om te reageren
29-07-2018 om 19:15 uur

Ik kan uit ervaring vertellen dat het allemaal heel erg meevalt:) Ook ik vond de eerste keer spannend, maar het is echt gewoon alleen blazen:) De eerste keer blaas ik bijna nooit goed haha en vaak moet je 3x goed blazen. Je kan er niet heel veel fout aan doen, ze stellen je op je gemak en vertellen precies wat je moet doen.
Vorige keer zag ik er erg tegenop (ik moest toen mijn medicatie stoppen) en had een goede longfunctie, dus volgens mij beïnvloedt het de uitslag niet heel erg

Login of registreer om te reageren
29-07-2018 om 21:18 uur

Dank jullie voor de reacties. Komt denk ik ook nog door dat ik pijn heb en bij inspanning kortademig.

Login of registreer om te reageren
29-07-2018 om 22:52 uur

Ontspannen zitten; schouders omlaag houden; door je mond in- en uitademen en zo lang mogelijk uitblazen. Dit kun je thuis vooraf oefenen.
Het scheelt denk ik wel, als je gewend bent door je neus te ademen.

Login of registreer om te reageren
31-07-2018 om 10:23 uur

Vanochtend heb ik een longfunctie gehad, ik zag er niet tegenop....meer tegen de histamine.
Het is idd alleen blazen en ze stellen je idd erg op je gemak
Je kunt het thuis al oefenen door je neus dicht te houden en te ademen door je mond.
Succes!

Login of registreer om te reageren
01-08-2018 om 20:10 uur

Dank jullie. Ik ga dat proberen. Toch stukje voorbereid er heen.

Login of registreer om te reageren