Hoi

31-07-2018 om 11:12 uur

Hoi allemaal,
Ik ben Kirsten en ik ben 21 jaar oud.

Sinds een maand of 5 a 6 werd ik ineens benauwd en kreeg ik pijn tussen de schouderbladen en was steeds zo vreselijk moe (nu nog steeds) , dit kwam samen met mijn verkoudheid en bijholte ontstekingen. Voor de benauwdheid de medische molen in gegaan en een longfunctie test gedaan die was goed, ook nergens allergies voor behalve voor bepaald antibiotica, toen zo'n histamine test gedaan en bij het 3e flesje was het al mis, werd toen vreselijk benauwd en aan de hand daarvan hebben ze me de volgende medicijnen meegegeven: sinds 4 maanden zit ik aan de medicijnen:
- Flixotide 2x daags 1 pufje
- Salbutamol zo nodig 4x per dag 2 pufjes

Gister weer voor controle geweest bij de longarts en die zei dat het een lichte astma is. Dit is allemaal nieuw voor mij. Ik merk dat mijn longen erg reageren op mijn verkoudheden, benauwd regenachtig en heel warm benauwd weer. Kan de astma erger worden naar mate ik ouder word ?

Groetjes Kirsten.

Login of registreer om te reageren
31-07-2018 om 17:55 uur

Wwlkom hier, ik heb geen antwoord voor je, zelf denk ik dat het niet altijd erger hoeft te worden, ik dacht dat het niet progressief is maar je kunt het vragen aan je longarts of aan de longartsen hier.
Groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
01-08-2018 om 12:23 uur

Welkom op dit forum, je kan een hoop informatie vinden over astma hier op dit forum.

Of je astma zo blijft of erger wordt is van heel veel factoren afhankelijk. En niet zo een eenduidig antwoord op te geven.
Overleg met je longarts, die weet het het beste hoe het bij jou zit.

Login of registreer om te reageren