Help. In de middag meer benauwd

09-08-2018 om 13:21 uur

Ik neem om 5 a 6 uur in de morgen de spiriva en servevent. Dan om 9.30 uur 2 pufjes atrovent. Dat gaat allemaal goed en kan ik de hond uitlaten. Maar in de middag gaat het mis. ik neem om 14.30 weer 2x atrovent, en een half uur later ga ik de hond uitlaten, maar dan ben ik vreselijk benauwd. Ik snap er niets van! Heeft iemand tips voor me? M'n man is in het buitenland voor een paar dagen en dan moet ik die tijden de hond uitlaten. Ik heb ook nog salbutamol in huis. Kon er in het begin niet tegen.

Login of registreer om te reageren
09-08-2018 om 15:16 uur

Gewoon kort voor het uitlaten de salbutamol innemen Anna.
Neem de tijd, rustig aan.
En kan het zijn dat je allergisch (geworden) bent voor hondenhaar?
Sterkte !

Hoe is het vanmiddag gegaan ?

Login of registreer om te reageren
09-08-2018 om 15:25 uur

Dank je, was middag weer niets. Ga zo weer de hond uitlaten. Eerst dan maar de Salbutamolinnemen. Hoop niet dat het aan de hond ligt. In rust nergens last van.

Login of registreer om te reageren
09-08-2018 om 15:27 uur

Wat vervelend nu net zo benauwd terwijl je man weg is.
Zou het de weersverandering kunnen zijn, opeens veel vochtiger?
Ik zelf gebruik er foster bij 4x2 dus ken salbutamol niet, atrovent ken ik wel maar heb nu berodual 8x1 en spiriva respimat.
Verder niet ziek? Soms heb je even prednison nodig om er over heen te komen
Anders evt je longarts bellen even om te overleggen.
Sterkte, blijft heel lastig die benauwdheid!

Login of registreer om te reageren
09-08-2018 om 15:34 uur

Wat vervelend! Komt het niet door het vochtige weer? Heb er zelf ook heel veel last van. Als je niet goed tegen salbutamol kon zou ik het nu ook niet nemen, denk dat dat dan hetzelfde is gebleven.
Ik puf nu ook bijna maximaal bij met berodual (zit atrovent in). Misschien even overleggen met de arts wat je het beste kan doen bij de benauwdheid. Vervelend is het zeker en helemaal als je toch de deur uit moet. Sterkte!

Login of registreer om te reageren
10-08-2018 om 06:09 uur

Bedankt allemaal voor het meedenken. Ik neem nu vlak voor dat ik de hond uitlaat de salbutamol. Dat helpt wel wat. Kan ook stress zijn die ook meespelen. Eigenlijk hoop ik dat, want ik hoop niet dat ik achteruit ben gegaan.

Login of registreer om te reageren
10-08-2018 om 08:45 uur

Dat zou goed stress kunnen zijn @Anna50, ik maak mij vaak van te voren al druk en ben dan bang dat ik erg benauwd wordt, dat geeft extra benauwdheid.
Vooral met een trap oplopen, soms ontkom je er nu eenmaal niet aan,maar dan zet ik onbewust mijn ademhaling vast, ik weet hoe ik het moet doen maar is de stress.
En geef het de tijd even na alle warmte, betekent niet altijd een achteruitgang maar soms een tijdelijk iets.
Geef het wel aan bij je longarts, dat je vooral benauwd ben met zulke dingen, wie weet kun je er een puf bij krijgen of veranderen.
Hopelijk geen last vd salbutamol nu?
Sterkte, hopelijk is je man vlug weer thuis

Login of registreer om te reageren
10-08-2018 om 08:55 uur

@goudvisje Gelukkig gaat het vandaag iets beter. Ik gebruik nu wel de salbutamol als ik de hond ga uitlaten. Het is nu gelukkig een stuk koeler. Dat scheelt weer. In het begin kreeg ik hartkloppingen van de salbutamol en dat werkt natuurlijk niet. Nu valt het mee. Man is zondag weer thuis. Zijn vader is heel erg ziek. Dat geeft die stress.

Ik heb het weleens tegen de LA gezegd en die knikt alleen en zegt dat dat heel goed kan. Volgens mij weten ze ook niet meer wat ze voor je moeten doen. Zelf uitzoeken dus. Maar ik kaart het wel weer aan. Begin september moet ik er weer heen.

Jij ook sterkte!

Login of registreer om te reageren
10-08-2018 om 09:42 uur

@Anna50, zoiets geeft ook veel stress, en verdriet! En daar komt bij dat je nu toch even meer moet doen omdat je alleen bent nu.
Verdrietige tijden voor jullie, sterkte hoor!

Ik heb ook vaak hartkloppingen maar ook vd foster en vele berodual en soms neem ik teveel, als je te benauwd ben heb je geen andere mogelijkheid lijkt het dan maar door te puffen, niet slim van mij maar ...:)
Het is ook pappen en nathouden, er is niet zoveel mogelijk, zelfs puffen helpt niet veel.

Login of registreer om te reageren
10-08-2018 om 10:10 uur

@goudvisje hoeveel pufs neem je dan? Ik probeer niet teveel te nemen, ben bang dat straks dan niets meer helpt. Ik weet het ook allemaal niet meer hoor. In rust niets aan de hand, maar owee als je iets moet doen. ;(

Login of registreer om te reageren