Longontsteking

11-08-2018 om 11:31 uur

Goedemiddag,

Na bijna 3 weken heel veel en pijnlijk te hoesten ben ik afgelopen maandag naar de huisarts geweest, zij constateerde een longontsteking. Ik kreeg een antibiotica kuur van 5 dagen maar merk dat ik me niet veel beter voel. Het hoesten is wel minder gelukkig maar ik ben nog erg vermoeid/benauwd en heb geen honger. Ik heb verder geen koorts gehad maar wel veel spierpijn.

Nu twijfel ik of ik de huisartsenpost moet bellen of nog even af moet wachten hoe het dit weekend gaat?

Login of registreer om te reageren
11-08-2018 om 11:46 uur

Sommige antibioticakuren slaan wat later aan en werken langer door. Het is echt heel vervelend, spreek uit ervaring! Als je het niet vertrouwd kan je altijd de hap bellen

Login of registreer om te reageren
11-08-2018 om 11:47 uur

Welkom hier, dat valt niet mee, een longontsteking kan echt lang duren voordat je weer fitter bent.
Na de kuur werkt het nog even na, het herstel duurt altijd wel een paar weken.
Vooral die moeheid hoort er wel bij, maar als je vooral de benauwdheid niet vertrouwd kun je altijd voor de zekerheid even bellen en overleggen.
Sterkte en neem de tijd voor herstel!

Login of registreer om te reageren
11-08-2018 om 11:57 uur

Bedankt voor de reacties! Ik kijk het nog even aan dan en rust goed uit.

Login of registreer om te reageren
14-10-2018 om 10:05 uur

Hallo Klklvd, ik ben nieuw hier sinds vanmorgen, ik heb ook een longontsteking gehad sinds 5 weken geleden, ik worstel nog met het energie tekort, ik had er geen koorts bij, alleen een anti biotica kuur van een week geslikt. Ik vind het moeilijk met de weinig energie om te gaan .... Ik hoor graag terug hoe het nu met je gaat ? groetjes tineke

Login of registreer om te reageren
15-10-2018 om 01:09 uur

Dag Kikivd, superirritant of niet? Zelf nu dik twee maanden na een fikse longontsteking en mijn energielevel is heel langzaam aan het verbeteren. Wat betreft het vertrouwen hebben in: bij twijfel altijd aan de bel trekken. Misschien bloed laten prikken om eventuele ontstekingswaarden te kunnen meten en vergelijken. Bij mij gaf dit behoorlijk veel rust. Had hele hoge ontstekingswaarden en gaandeweg de kuur werd duidelijk dat dit fors daalde. Ik had hier een houvast aan. Dat je je nog dagen zo niet weken beroerd gaat voelen staat wel vast. Dit hoort er helaas bij. Heel veel beterschap gewenst!

Login of registreer om te reageren