Droge zere keel

11-08-2018 om 20:37 uur

Hey hoi allemaal,

Ik heb astma maar heb er volgens mij niet veel last van, maar de laaste tijd krijg ik steeds meer last van droge zere keel om dat ik veel door de mond adem. Als ik dit niet doe dan krijg ik het bebouwd nu weet ik niet of dit nu komt door de astma of het weer heb wel ook last van pijn tussen schouder bladen maar ik loop ook bij de fysiotherapeut voor rug en schouder waar ik zware pijn stilling voor krijg.
Kan dit ook in vloed hebben op mij astma?
En daar door een droge keel krijgen?
Ik ben bang dat mijn astma erger aan worden is, maar heb geen slijmen maar een hele droge kuch de hele dag door. Wijst dit er op dat het toch weer erger kan worden?

Ik weet niet of ik het goed neer zet en of hier enke een.mening over hebben.

Annette

Login of registreer om te reageren
12-08-2018 om 06:57 uur

Ik heb hier ook last van (in combi met ook vaak een schimmelinfectie in de keel). Bij mij is het een bijwerking van de puffers en montelukast en daarnaast de drogende werking van de antihistamines. Ook kan de keel droger worden door allergie.
Bij mij werkt het om nu een paar x per dag een mondspray tegen droge keel te gebruiken, een tongschraper om zoveel mogelijk candida te verwijderen en af en toe stomen om de stembanden te bevochtigen (kan er ook wat hees van worden).
En kijk ook even na of je geen last hebt van een schimmelinfectie, kan ook dit soort klachten geven.
Of het wijst op verergering van je astma weet ik niet, bij mij iig niet...

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
16-08-2018 om 13:49 uur

van sommige inhalatie medicatie kan je ook een droge mond en keel krijgen, bv spiriva. verder geven inhalatie prednison soms klachten. voor het eten puffen en erg goed gorgelen achteraf met water.

Login of registreer om te reageren