Meermaals per dag antihistamine

12-08-2018 om 07:18 uur

Ben nu iets meer dan een jaar zoekende om mijn (allergisch) astma onder controle te krijgen. De puffers hielpen nauwelijks. De Montelukast maar ten deze (wel hoesten weg, maar benauwdheid niet).
De onderhoudsantibiotica werkte fantastisch, maar deze verdroeg ik niet vanwege de bijwerkingen.
Nu heb ik van de allergoloog 4x daags Desloratadine gekregen en dit zorgt voor ong 60 % minder last. Ben nog steeds iedere dag (nu licht) benauwd, maar dit wordt wel veel minder na de puffer. Ook komt de benauwdheid ong 4 uur na de antihistamine weer een klein beetje opzetten, maar zakt weer een half uur na inname.

Ik vind het best veel, 4 x antihistamine per dag, maar dit is waar ik het nu het beste op doe van alle medicatie. Heb heel veel andere antihistamines geprobeerd en vd desloratine heb ik de minste bijwerkingen (geen vermoeidheid, etc).

Zijn er meer mensen hier die standaard meermaals per dag antihistamines slikken?

Groet,
Honingbij

Login of registreer om te reageren
12-08-2018 om 09:03 uur

In de heftigste hooikoortsperiode slik ik twee tabletjes desloratadine en dan 's avonds en 's ochtends.

Login of registreer om te reageren
12-08-2018 om 09:04 uur

Zou Xolair iets voor je kunnen zijn als je zo allergisch bent?

Login of registreer om te reageren
12-08-2018 om 14:08 uur

Ik slik regelmatig 3 tabletjes mizollen op een dag (antihitamine), op advies van allergoloog.

Login of registreer om te reageren
12-08-2018 om 18:24 uur

Ik slik altijd in de morgen 1 x montulekast en twee keer kestine.

Login of registreer om te reageren
12-08-2018 om 18:31 uur

@feline2014 in de ochtend montelukast? Tegen mij werd gezegd dat ik het in de avond moest nemen:p

Login of registreer om te reageren
12-08-2018 om 18:54 uur

Ik slikte montelukast ook in de ochtend. Je kan er raar van dromen, vandaar...

Login of registreer om te reageren
12-08-2018 om 19:06 uur

Ja ik slik de montulekast in de ochtend. Tijdens mij werd gezegd dat het niet veel uit maakt en een andere huisarts zei in de ochtend. Ik heb het ook wel eens in de avond genomen. Maar het lijkt niet veel uit te maken voor mij

Login of registreer om te reageren
12-08-2018 om 19:17 uur

Alleen één uur voor of twee uur na de maaltijd innemen lijkt me lastig 's ochtends?

Login of registreer om te reageren
12-08-2018 om 21:22 uur

Ik zat in de wachtkamer bij de allergoloog en toen hoorde ik hem tegen een mevrouw zeggen: dus 6 weken, 3 x daags, daarna naar 2 en dan kijken hoe het gaat.
Sinds ik Xyzal slik, droom ik erg beeldend. t Schijnt dat je dit van Montelukast ook doet.

Login of registreer om te reageren