bijwerkingen

23-08-2018 om 10:06 uur

goedemorgen

dit jaar is vastgesteld dat ik astma,copd heb,krijg daar pufjes voor
maar sindsdien heb ik erg last van zuurbranden,tegen overgeven toe.
kan het de bijwerking zijn.
ik gebruik 1x daags spiriva en 2x daags symbicort

Login of registreer om te reageren
26-08-2018 om 07:26 uur

Hallo Amani,

Ik heb sedert 1,5 jaar Acos en krijg daarvoor Spiriva, Foster en Sambutamol.

Verder ben ik 2x per week onder begeleiding van een fysio aan het bewegen en loop ik bij een diƫtist en heb mijn leefstijl volledig omgegooid en de klachten die jij omschrijft zijn nu vrijwel verdwenen.

Achteraf had ik die klachten ook al wel voor mijn diagnose en ik vermoed, nu ik mijn leefstijl heb veranderd en nu reeds 2 jaar gestopt ben met roken, dat, dat eerder helpt dan dat de medicijnen de oorzaak er van zijn.

Sterkte met alles en dit forum is een ideale plek om te leren, antwoorden te vinden en bovenal steun te krijgen in de situatie waarin een ieder met longproblemen zich bevindt.

Groeten,

Boemer

Login of registreer om te reageren
26-08-2018 om 11:04 uur

hallo boemer

bedankt voor je reactie

aan mijn levensstijl mankeer niks,sport al 40 jaar,fitness,werk in de oudere zorg.
eet gezond,rook al 10 jaar niet meer.

dit jaar februari is vastgesteld dat ik astma/copd heb,als ik op dit forum leest
wat,mag ik niet klagen.

ik heb volop energie,sport,traplopen zonder moe te zijn.

vraag mij weleens af,of ik wel atsma/copd heb,november moet ik weer
een longfunctie doen,ben erg benieuwd.
heb wel mijn hele leven a; brochitus.

vind dit forum heel fijn om te lezen.

groetjes,fijne zondag

Login of registreer om te reageren
27-08-2018 om 09:29 uur

Beste Amani,

Vervelend dat je last hebt van zuurbranden. Mogelijke bijwerkingen van medicatie tref je aan op de bijsluiter. Je kunt ook kijken op www.apotheek.nl naar mogelijke bijwerkingen.

Op bijgaande website kun je meer lezen over refluxklachten: https://www.thuisarts.nl/refluxklachten/ik-heb-refluxklachten, misschien vind je daar nog informatie waar je wat aan hebt.

Zou zeker je klachten ook bespreken met je huisarts. Sterkte.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren