Hoe voel jij je vandaag? #159

29-08-2018 om 20:26 uur Gesloten

Dit bericht is verplaatst van: Hoe voel jij je vandaag? #158

De reacties zijn gesloten.
29-08-2018 om 19:50 uur

@anna50, misschien ook nog een goede tip voor jou, om misschien eerder een nieuwe atrovent te nemen, soms is t eerder op dan t lijkt

30-08-2018 om 06:09 uur
Reactie op goudvisje

@anna50, misschien ook nog een goede tip voor jou, om misschien eerder een nieuwe atrovent te nemen, soms is t eerder op dan t lijkt

Nee, dat is het niet. Ik heb 1 week geleden een nieuwe genomen. Was me trouwens al eerder opgevallen dat je bijtijds een nieuwe moet nemen. :)

Het is ook elke keer in de middag. Ben nu wel een beetje verkouden kan ook meespelen denk ik. Nog 1 week en dan weer naar de LA.

Voor alle zieken beterschap!

30-08-2018 om 08:37 uur

@anna50, ik had in vorige topic al geschreven van hoe voel je je vandaag dat het ook de copd kan zijn, weersveranderingen spelen miscchien mee.
Ik zelf heb de hele dag wel zulke momenten, zo gaat het redelijk en zo hijg ik als een paard, t is een grillige ziekte.
Verkoudheid zal ook meespelen, t is vervelend genoeg, sterkte.

30-08-2018 om 08:46 uur

@goudvisje Zo vervelend dat je gewoon af en toe niet weet waardoor het komt. Zou een stuk makkelijker zijn als je het wel weet denk ik. hahaha Je blijft gissen.
Ik weet niet of het verstandig is, maar ik wil vanmiddag i.p.v. Atrovent 1 pufje van de foster nemen. Ik wil kijken hoe ik daarop reageer. Wat denk jij?

30-08-2018 om 08:57 uur

@anna50, dat kun je uitproberen maar ik zou niet uit mijzelf de inhalaties verhogen, dat zou ik toch even overleggen, 1 x uitproberen kan vast wel maar wel aan t maximum houden.
Met copd kun je niet altijd een reden geven, ja de reden is :copd zegt mijn longarts dan.
Als je het opeens veel slechter hebt dan natuurlijk overleggen maar die benauwde momenten op een dag,horen er wel bij, jammer genoeg.

30-08-2018 om 09:42 uur

@goudvisje je hebt gelijk. Ik ben ook geen persoon die maar op goed geluk medicijnen gebruik. Vraag het ook altijd. Ik moet leren dat het erbij hoort, maar dat is erg moeilijk.

30-08-2018 om 09:48 uur

@anna50, ik herken het hoor, heb er jaren in geoefend :) accepteren lukt nog steeds niet maar ik doe het ermee...weinig keus ook hahaha.
Nee uitkijken met medicijnen, 1 x uit proberen zal vast kunnen maar voor sommige benauwde momenten zit er niets anders op dan uitzitten en je rust nemen, we willen vaak teveel en als t dan niet lukt balen we.
De inhalaties helpen wel iets maar ze kunnen nooit alles opheffen omdat de luchtwegen chronisch vernauwd zijn.
Sterkte en geef het de tijd, we hebben ook moeten leren lopen dus dit moeten we ook leren :)

30-08-2018 om 10:18 uur

@goudvisje Zal het proberen, moet wel. :)

30-08-2018 om 10:22 uur

@Anna50 hopelijk heb je vandaag een betere dag:) het is allemaal lastig en je wil inderdaad een verklaring, die zoek ik ook continu.

Vandaag weer naar de longarts geweest en antibioticakuur nummer 3 erbij, prednison mag ik wel stoppen gelukkig. Verder thuis weer 4x per dag vernevelen, bloed is afgenomen, longfoto gemaakt en als daar iets raars uitkomt word ik gebeld. Over 2 weken weer terug voor controle in de hoop dat het dan weer een stuk beter gaat! Hij denkt niet dat het een virus is, omdat het nu al 3 weken lang bezig is en het niet verbetert. Verder niet heel veel besproken, vooral hoe we dit nu stabiel kunnen krijgen dan gaan we daarna weer verder kijken. Want die aanhoudende koorts duidt in ieder geval op een infectie, aangezien de bezinking ook flink verhoogd is.

Voor alle zieken beterschap!

30-08-2018 om 10:37 uur

@Nckiie Heb jij nou de diagnose Astma? Dat is me niet duidelijk.

Gelukkig dat je mag stoppen met de pred. het kan wel soms voor verlichting zorgen. Maar weer een AB, is toch ook niet goed hè. Ik hoop zo voor je dat er nu iets uitkomt. Want zo rommel je maar wat aan. :(
Dikke knuf. Hou je taai. :) xxx