seretide niet vergoed door apotheek

12-09-2018 om 06:52 uur

ls.,

ik heb een serieus probleem:
zie hieronder mijn mailconversatie met Zilveren Kruis.
Kunt u mij adviseren wat te doen?

Hier een klant die het zat is om van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Verschillende keren contact gehad met jullie helpdesk over het verkrijgen van longmedicatie, steeds een ander antwoord. ZK vergoedt mijn Seretide, (die ik altijd gehad heb en wat goed werkt) niet, dus de apotheek geeft het niet af. Het surrogaat-middel is niet te inhaleren, ik heb 3 andere middelen geprobeerd, werken allemaal niet en zit nu benauwd thuis (kan op deze manier niet werken).
Ik betaal 200 pmnd aan mn verzekering, ga elk jaar door mijn eigen risico heen. Ook de longarts en huisarts hebben geprobeerd Seretide te krijgen, niet gelukt. Hoorde dat het verschil van de ene inhalator naar Seretide een paar euro's is. Voorgesteld dit verschil te betalen, niet gelukt.

Login of registreer om te reageren
20-09-2018 om 10:08 uur

zie mijn onderstaande twee verhalen

Hallo.
Ik gebruik sinds 10 dagen de vervanger voor Seretide. Over Seretide was ik altijd zeer te spreken.
Vorige week begonnen met Airflusal. Vorige week dinsdag voelde ik me al minder worden. Bleef meer hijgen. Anders als ik me gewoon goed voel en de Seretide inneem (en ook mijn Ventolin) dan hijg of piep ik nooit. Toch nog een paar dagen aangezien. Werd steeds minder en moeier. Tot voor vorige week zondag voelde ik me al sinds een paar weken weer prima (na een verschrikkelijke warme zomer). Voelde me lekker fit, ging weer volop naar de medische fitness en weer zingen in mijn popkoor. Werk ook gewoon 4 dagen als medisch secretaresse. Prima allemaal. Maar vorige week donderdag dacht ik ik moet toch de huisarts bellen, dit gaat niet goed. Vrijdag naar één van mijn huisartsen gebeld, eigen niet aanwezig. Die zei gelijk bot het maakt niets uit, zit hetzelfde in. Nou zei ik ik ken mijn eigen lichaam en merk gewoon dat het door dat Flutmedicijn minder wordt. Nou zei ze dan zul je wel een virusje hebben. Zei dacht het niet. Morgen, dinsdag 18 september, afspraak met mijn eigen huisarts. Probleem is dat ik momenteel ook veel klachten ondervindt vanwege de overgang. Nu vooral in mijn gewrichten, momenteel last van een scheef bekken, al drie keer rechtgezet door therapeut. Paar maanden terug last van restless leggs. Het is nu zo dat ik er gewoon niets kan bij hebben. Ook veel opvliegers. Als ik nu zo kort van adem wordt schiet het niet op. Door de bekkenklachten moet ik veel bewegen, maar als ik een eindje nu gelopen heb ben ik al moe. Schiet echt niet. Ook mijn borstbeen gaat nu opspelen, weer ontstoken. Door dit Flutmiddel heb ik hier ook geen baat mee.
Op de Seretide kon ik wel bouwen. Als ik me wat minder voelde, schroefde ik het aantal keren wat op en kon ik het wel volhouden. Nu dat Flutmiddel al opgeschroeft naar 3 x 2 of 4 x 2 maar helpt gewoon niet. Blijf kort van adem.
Morgen maar eens flink praten met mijn eigen huisarts.

Volgens mij zit het in de hulpstoffen van de Seretide die voor mij goed werken en van de Airflusal niet.
Zou ik dit hard kunnen maken bij de huisarts dat ik de Seretide wel kan krijgen.
Huisarts zou deze niet meer mogen verstrekken. Is een apotheekhuishoudende huisarts.

Login of registreer om te reageren
20-09-2018 om 10:09 uur

tweede verhaal

k ben gisteren naar mijn eigen huisarts geweest. Ik kreeg hiervoor begrip. Zij gaf ook aan dat ik niet tegen dat medicijn waarschijnlijk kan. Zij kent mij door en door en erkende mijn klachten. Ik kreeg voor 1 maand Seretide mee. Hier was ik heel blij mee. Want gisterochtend kon ik ook bijna niet meer. Was zo slecht. Ze vroeg mij wel dat als ik nu toch opknapte met de Seretide na een paar weken de Airflusal een paar dagen te gebruiken om te kijken of het inderdaad niet werkt. Dit ook om alles uit te sluiten dat ik net vorige week geen kleine infectie had of zo. Als het niet werkt krijg ik een medische noodzaak.
Nou ik kwam gisteren thuis later op de middag van het spreekuur heb direct met Seretide gepuft 2x2, 's avonds nog een keer. Wat denk je... ik voelde me vanochtend al fitter en zat er al veel minder ruis op de lijn. Vanochtend weer ingenomen. Ik heb gewoon al meer lucht. Nou die Airflusal hoef ik denk ik niet eens een paar dagen nog te proberen. Het werkt echt niet.
Huisarts wilde dit ook graag weten want kon ze dit bij de farmaceutische bedrijven melden zei ze.
Ja ik heb ook hele overgevoelige luchtwegen is al eens gebleken bij de longarts. Nou dus ook voor vervangende medicatie.
Hopelijk hebben jullie aan "deze wijsheid" ook wat.
Groet Hanneke Zuidijk

Login of registreer om te reageren
20-09-2018 om 10:11 uur

Hierboven schrijf ik dat ik gisteren naar huisarts ben geweest. Dat was dus dinsdag.
Nu komt mijn astma er wel uit sinds gisteren, woensdag. Maar komt nu wel direct los. Heb ook geen zware ruis meer. Voel me er weer prettig bij.

Veel succes. Hopelijk is er voor jou ook een Seretide weer verkrijgbaar

Login of registreer om te reageren