Ventielen plaatsen

22-09-2018 om 11:47 uur

Beste m,
In febr 2016 vroeg ik mijn longarts of ik in aanmerking kwam voor ventielen.
Zijn antwoord was toen: “ nee, want over een paar jaar ben je dan weer terug bij af.
Inmiddels heb ik in 2017 klinische Longrevalidatie gehad, hetgeen mij veel goeds opgeleverd heeft.
Mijn long volume is van 46 naar 37 1/2 % gegaan,maar daar ik dgs 1 1/2 yoga doe, 1/2 uur loopband 4 km/ uur en 1/2 uur hometrainer 30w fiets, red ik me.
Mijn vraag is: is het zinvol nog eenkeer met mijn longarts het gesprek aan te gaan.
Ik zou zo graag meer lucht krijgen?

Login of registreer om te reageren
22-09-2018 om 12:58 uur

Hendy
Je kunt altijd een verwijzing vragen naar dr Slebos in Groningen, als zij zien dat het geen zin heeft dan blijft het ook niet zo knagen. De overweging is aan jezelf succes

Login of registreer om te reageren
22-09-2018 om 22:12 uur

Ik zou het ook zeker proberen, indd de copd gaat door maar het kan echt veel verlichting geven.
Succes!

Login of registreer om te reageren
25-09-2018 om 07:55 uur

Hendy,

Overleg nog eens met je longarts wat de voor en tegens zijn van deze ingreep. Of je echt geholpen bent met ventieltjes. Deze ingreep is namelijk niet voor iedereen geschikt. De longarts kan je daar meer over vertellen.
Zo wordt het wellicht duidelijker of een doorverwijzing naar Groningen zin heeft. Wat fijn dat de longrevalidatie je goed heeft gedaan en zo actief gebleven bent.

Met vriendelijke groet,
advieslijn

Login of registreer om te reageren