Klaplong hoe lang en gevolgen

27-09-2018 om 00:16 uur

Ik heb begin mei in 4 dagen 2 x volledige klaplong gehad. Bij tweede klaplong is deze 16 dagen ingeklapt geweest ondanks vats operatie en verwijdering van longtop. Wat is de duur van jullie klaplong geweest en de gevolgen daarvan. Vandaag 27 sept heb ik longfunctietest. Slik nog steeds medicatie tegen de pijn oxycodon en lyrica. En heb gevoel dag longarts zelf ook niet precies weet waar pijn vandaan komt. Eerst van ribben en bij laatste bezoek zenuwpijn. Hoop dat vandaag duidelijkheid verschaft. En we eindelijk weten waar we aan toe zijn

Login of registreer om te reageren
30-09-2018 om 10:31 uur

Begrijpelijk dat je je zorgen maakt als je meerdere keren na elkaar een klaplong hebt.
Ik heb ook een klaplong gehad, maar dat was als gevolg van een pijnbehandeling, dus er was een duidelijke oorzaak. Er is toen een drain geplaatst, en na 1.5 week ging het weer beter.
Over de pijn kan ik je geen raad geven. Ik kan je alleen aanraden om een doorverwijzing te vragen naar een pijnkliniek als de pijn blijft aanhouden. Ik ben daar zelf enorm door geholpen, de pijn is nooit weg, maar ik kan er door de medicatie en de behandelingen die ik krijg wel mee leven.
Ik hoop dat je ondertussen wat meer duidelijkheid hebt gekregen.

Login of registreer om te reageren
12-10-2018 om 10:18 uur

Hoi Henk, ik heb 20 en 19 jaar terug klaplongen gehad aan mijn rechterlong. De eerste keer 6 weken in het ziekenhuis gelegen de tweede keer 6,5 weken. Beide keren geopereerd en ook een stukje long weggenomen. Met de eerste klaplong heb ik lang doorgelopen door verkeerde diagnose van de huisarts. Gevolg veel verklevingen in mijn long en mijn long is daarna niet meer goed aan gaan liggen. Dit met als gevolg dat er wat ruimte tussen de pleurabladen zat. Het aanliggen en weer loslaten van de pleurabladen is erg pijnlijk. Er bestond toen geen echte pijnstilling voor de pijn aan de pleurabladen. Wat mij hielp was in een warm bad gaan liggen of warm douchen, dat verzachte de pijn wel. Na een aantal maanden werd de pijn wel minder omdat er weefsel aangemaakt werd dat de ruimte vulde. Toch voelde ik het jaren later met bepaalde bewegingen nog. Wel veel minder heftig dan in het begin. Heel veel sterkte.

Login of registreer om te reageren