soort roken

01-10-2018 om 16:33 uur

Hallo,
Ik zit in havo 5 en moet een profielwerkstuk maken voor school.
Het onderwerp dat ik hiervoor gekozen is longcapaciteit.
Ik heb al heel wat informatie opgezocht maar er is nog iets waar ik weinig informatie over kan vinden.
Dat is het volgende: Heeft het soort roken ook invloed op de longcapaciteit/longen. Hiermee bedoelen we of er verschil is tussen sigaretten, tabak sigaren noem maar op.
Als u nog verdere handige informatie weet is dat ook van harte welkom.

Met vriendelijke groet
Annegre

Login of registreer om te reageren
01-10-2018 om 16:37 uur

Het lijkt me niet dat wij jouw huiswerk moeten gaan doen.

Login of registreer om te reageren
01-10-2018 om 16:44 uur
Reactie op Daantje

Het lijkt me niet dat wij jouw huiswerk moeten gaan doen.

Ik probeer juist via deze site aan extra informatie te komen. Ik vind het persoonlijk jammer dat er op deze manier gereageerd wordt omdat deze site juist een site is waar je informatie op kan zoeken en desnoods vragen te stellen.

Login of registreer om te reageren
01-10-2018 om 21:05 uur

Volgens mij is alles even slecht voor de longen, bij elke soort komt verbranding aan te pas dus teer en stoffen die in de longen komen.
Misschien geeft de longarts nog een antwoord, dat kan even duren, succes

Login of registreer om te reageren
01-10-2018 om 22:49 uur

Daantje, wat een vreemd antwoord? Het is net zoals annegre schrijft...dit is de juiste site om informatie in te winnen.

Login of registreer om te reageren
02-10-2018 om 06:29 uur
Reactie op goudvisje

Volgens mij is alles even slecht voor de longen, bij elke soort komt verbranding aan te pas dus teer en stoffen die in de longen komen.
Misschien geeft de longarts nog een antwoord, dat kan even duren, succes

Ik denk ook dat t niet uitmaakt wat je rookt, sigaren of sigaretten. Er komt bij beide veel slechte stoffen vrij, die schadelijk is voor je lichaam.

Succes en veel leerplezuer bij je profielwerkstuk!

Login of registreer om te reageren
02-10-2018 om 07:36 uur

Beste Annegre,

Er schijnt wel verschil te zijn tussen sigaretten, sigaren etc. voor wat betreft gezondheidrisico's. Je kunt dit informeren bij het Trimbosinstituut: www.trimbos.nl
Succes met je werkstuk!

Met vriendelijke groet,
advieslijn

Login of registreer om te reageren
03-10-2018 om 15:33 uur

Er zal best een verschil zijn wat je longen aan tast buiten sigaren,shag enz lijkt mij dat er niet veel verschil is. Denk wel aan uitlaatgassen, benzine dampen en zo kun je nog wel meer vinden. Succes

Login of registreer om te reageren
22-10-2018 om 17:41 uur

Ik heb wel eens gehoord dat je sigaren absoluut niet over je longen mag roken omdat je dan echt gaten in je longen krijgt

Login of registreer om te reageren
22-10-2018 om 17:59 uur
Reactie op Stefanie

Ik heb wel eens gehoord dat je sigaren absoluut niet over je longen mag roken omdat je dan echt gaten in je longen krijgt

Over het algemeen ben je altijd goed geïnformeerd, Stefanie maar dit slaat alles.
Da's geen broodje aap maar een hele bakkerij.

Laat onverlet dat hoe je een sigaar ook rookt het een schadelijke bezigheid is voor jezelf en je omgeving.
En ja! Auto rijden is dat ook.

Login of registreer om te reageren
22-10-2018 om 18:02 uur

Volgens mij kan je niet lezen!! Er staat 'ik heb wel eens gehoord'.....

Login of registreer om te reageren