Hallo Allemaal

11-10-2018 om 07:15 uur

Mijn naam is Jos. ik woon er werk nu 10 jaar in België.
In februari heeft men COPD bij mij vastgesteld en sedert dien heb ik al meerdere opstoten gehad en 2 opnames achter de rug. Ik heb zo het gevoel dat ik hier in België niet geheel serieus genomen wordt. Ik heb dan ook heel wat vragen over de behandelwijze in Nederland in vergelijking met België.
De Belgische ziektekostenverzekering schijnt behandeling in Nederland niet te vergoeden? Ik ben zelfs bereidt om weer naar Nederland te verhuizen om de juiste behandeling te krijgen....
Wie kan mij helpen?

Login of registreer om te reageren
13-10-2018 om 11:54 uur

Welkom hier , ik weet niet hoe het werkt in Belgie en wat het versxhilt met Nederland , heb geen antwoorden voor je, heb zelf ook copd 4 en vind de zorg in Nederland goed.

Login of registreer om te reageren
13-10-2018 om 13:05 uur
Reactie op goudvisje

Welkom hier , ik weet niet hoe het werkt in Belgie en wat het versxhilt met Nederland , heb geen antwoorden voor je, heb zelf ook copd 4 en vind de zorg in Nederland goed.

Klopt @goudvisje .
Ofschoon de medische stand er gericht is op het verkopen van medicijnen en dientengevolge manieren om gedragsveranderingen te bevorderen verwaarloosd, is zeker de acute hulp goed te noemen.
Even afgezien dan van dat lopende COPD-fysio-akkefietje. Maar zoals het zich laat aanzien wordt dat in de toekomst wel weer bijgesteld.

@jos65
En ik maar denken dat de Belgische gezondheidszorg zoveel beter is dan de Nederlandse.
Alleen al het uiterlijk van de Belgische minister van volksgezondheid doet mij het ergste vrezen.

Login of registreer om te reageren