Onzekerheid longen

11-10-2018 om 11:37 uur

Ik heb de volgende vraag loop nu al 9 weken met luchtwegproblemen het begon met stevig hoesten en slijm ophoesten na 2 weken ook kortademig met nog steeds veel dik slijm amoxcicline gekregen maar werkte niet daarna prednison ook dit werkte amper
Naar ha en nog steeds n reutelend geluid toen een longfoto laten maken die was verder goed een neusspray gekregen en een longfunctietest gedaan die ook goed was
Nu zitten de problemen het meest in een volle neus en voorhoofd en de oren soms hoesten met vies geel slijm
Mijn angst is zou het misschien toch iets ernstigers kunnen zijn bv longkanker ivm slijm en reutelend geluid of zou dat dan op de röntgenfoto te zien zijn de slijm zit nu ook in mn neus weet niet of die symptomen daarbij passen
Heb vandaag weer antibiotica gekregen doxicline want als t n bacterie is hoe lang duurt dat dan en n virus graag hoop ik op jullie advies

Login of registreer om te reageren
11-10-2018 om 12:37 uur

Als ik het als leek zo lees zit de oorzaak nu in de bijholtes. Ga eens met zout water spoelen. 1 theelepel zout op een vol glas gekookt water, af laten koelen, kommetje van je handen maken, daarin het water (laten) gieten en flink opsnuiven. Het zal je keel inlopen, maar dat geeft niet. Als je dit een paar keer gedaan hebt, snuiten en dan zie je welke troep er soms uit komt. Je kunt ook een spray kopen bij de apotheek of drogist (huismerk is prima) van zoutwater, (fysiologisch zout) Lekker royaal spuiten in elke neusgat, opsnuiven, zo lang mogelijk laten zitten en dan zachtjes snuiten.
Van slijm in je neusholte of in de bovenste luchtwegen, ga je ook reutelen.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
12-10-2018 om 11:03 uur

ik kan me helemaal vinden in de reactie van thirza. 4 keer per dag otrivin neusdruppelks (drogist, maximaal een week gebruiken) zal zeker ook helpen, de neusspray van de huisarts werkt vermoedelijk meer op lange termijn. dat de longfoto goed is is toch wel geruststellend. met een paar dagen zou het beter moeten gaan, anders toch nog eens naar de huisarts.

Login of registreer om te reageren