Extreme haar uitval

13-10-2018 om 06:44 uur

Ik heb een vraagje als het zou kunnen
Ik heb sinds ong drie jaar intrinsiek astma.
Veel medicijnen getest voordat we kwamen bij degene die wel paste. De relvar elipta , de hoge dosering. Hierdoor heb ik bijna geen astma aanval meer gehad.

Probleem is echter dat het me na een tijdje opviel dat mijn haar dunner wordt en inmiddels zo dun is dat ik me zorgen maak of ik kaal ga worden.
Kan dit inderdaad door de relvar komen ?
En wat zou ik hieraan kunnen doen ?

Alvast bedankt,

Monique

Login of registreer om te reageren
13-10-2018 om 16:02 uur

Hoi Monique, ik heb alleen een tip vwb de haaruitval; ga eens naar een klinisch imunuologe of natuurgeneeskundige voor behandeling en supplementen. Ik heb ook enorm last van haaruitval en andere reacties vh immuunsysteem en dit helpt het te verzachten.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
15-10-2018 om 07:47 uur

Hoe lang gebruik je het nu?
Het staat niet beschreven als gangbare bijwerking. Bij zeer langdurig gebruik kan je mogelijk wat minder werking van bijnieren krijgen. Dan krijg je een aantal problemen: aankomen, dunne huid, kouwelijk, moe, verdikking nek, en juist wat toename haargroei.
Haaruitval is mij niet bekend en kan ik ook niet vinden op fck.nl

Login of registreer om te reageren
15-10-2018 om 11:36 uur

ongeveer 2 en en half jaar nu en mijn haar is in die tijd de helft minder geworden.

Login of registreer om te reageren
15-10-2018 om 12:00 uur

Ik zou het wel melden bij de apotheek. Met zo'n relatief nieuw medicijn zijn ze wel geïnteresseerd in onverwachte bijwerkingen.

Login of registreer om te reageren
17-10-2018 om 13:44 uur

Bedankt allemaal voor de tips en info !!!

Login of registreer om te reageren