Irritatie en vreemde reuk uit keel en luchtpijp

13-10-2018 om 08:20 uur

Sinds de januari-griep, heb ik last van irritatie van mijn luchtwegen, vooral na stevig wandelen en racefietsen. Ik ben niet benauwd of zo, maar vooral 1 á 2 dagen na het sporten, voelt het of het bovenste deel van luchtpijp is 'aangedaan', een soort van branderig gevoel. Ook ruik ik bijna constant een vreemde geur (kaas- of rokersgeur) uit mijn keel en luchtpijp komen. Het gaat maar niet weg. Ik heb een poos een puffer met Flixotide gebruikt, maar kreeg daarvan ook een schimmel in mijn keel, met keelirritatie vandien. Ook spoel ik mijn neus regelmatig. Mijn KNO arts weet het eigenlijk ook niet meer.

Heeft iemand hetzelfde of/en is er hoe vanaf gekomen?

Groet,
Ronnie10

Login of registreer om te reageren
15-10-2018 om 09:01 uur

Hoi!

Ik herken het niet, maar is het mogelijk dat het een maagzuur probleem is? Ik hoor daar heel vaak dingen over en mensen die daardoor niet zo'n frisse adem hebben en ook vaak last hebben van een geirriteerde slokdarm. Je zou het eens na kunnen vragen bij je huisarts

Login of registreer om te reageren
16-10-2018 om 19:54 uur

Hoi Soosh,

Bedankt voor je reactie.

Toevallig heb ik tijdens het laatste bezoek aan de KNO arts, medicijnen (Omeprazol) tegen maagzuur gekregen. Als een soort 'laatste' middel om uit te proberen. Ik heb altijd zelf het gevoel, dat de irritatie bij mijn luchtpijp zit en niet vanuit mijn maag komt. Volgens mij is de kwaal ook ontstaan tijdens mijn wintergriep, toen ik zonder koorts eindelijk even naar buiten kon en in de flinke kou té stevig ben gaan wandelen. De kou sloeg toen op mijn luchtwegen.
Maar ik geef die medicijnen tegen maagzuur nog graag een kans. Als die helpen, meld ik het hier.

Groet,
Ronnie10

Login of registreer om te reageren