Hallo en ervaringen

14-10-2018 om 10:42 uur

Hallo lezer,

Ik wil me even kort voorstellen en zoek herkenning in mijn verhaal.
Ik ben een vrouw van net 36, moeder van 2 kinderen van 2 en 5 jaar oud. Ik werk in het basisonderwijs en ook ben erg actief.
In augustus 2018 kreeg ik in Zuid-Frankrijk een longontsteking. Ik heb daar antibiotica gehad en knapte naar mijn idee snel op. Nog iets wat vermoeid ben ik thuis aan het nieuwe schooljaar begonnen. Mijn bloed is in Nederland geprikt ter controle en de longontsteking was weg. Ik voelde me steeds beter en ben ook gezellig naar De vliegende vrienden van Amstel live geweest.
Daags daarna werd ik opeens zo verschrikkelijk moe, weer veel hoofdpijn en steeds een griepgevoel. Hoesten kwam bij vlagen terug. Ik was er echt van overtuigd dat de longontsteking terug was. Foto's laten maken, bloed onderzocht, maar nee. Geen nieuwe longontsteking.
Ondertussen zit ik alweer bijna 4 weken thuis, omdat ik zo verschrikkelijk moe ben en steeds die griepklachten heb. Huisarts denkt dat het de nasleep van de longontsteking in de zomer is geweest.
Ik kan mij daarin vinden na het lezen van veel topics hier, maar ik zie nergens iets over dat het eerst 3 weken best heel goed ging en opeens en behoorlijke terugval. Herkent iemand dit? Kan het überhaupt? Het is inmiddels ook al 8 weken na de longontsteking, zou ik me niet al wat beter moeten voelen? Ik lees graag ervaringen van anderen hierin. Dank je wel alvast!

Login of registreer om te reageren
14-10-2018 om 11:02 uur

Ik heb in Frankrijk ook een een longontsteking gehad en kreeg daar Ciprofloxacine voor.
Een antibioticum dat in Nederland maar met mondjesmaat wordt voorgeschreven in eigenlijk alleen maar ziekenhuizen. Het is een paardenmiddel.
Nu weet ik niet wat jij in Frankrijk hebt gekregen maar ik herken het proces wel. Ik dacht dat ik 'n soort speed had gekregen. Ik knapte razendsnel op en voelde me ook prima nadat de kuur was afgelopen. Na een tijdje werd dat minder. Ik voelde me wel erg moe maar had niet die griepachtige verschijnselen die jij beschrijft.
Wat mij verteld is, is dat elke dag met (hoge) koorts, staat voor 1 maand herstel.
Of dat zo is, geen idee maar dat je je rust moet nemen om te herstellen staat als een paal boven water.
Neem je tijd en als je het niet vertrouwd: Naar de dokter!

Login of registreer om te reageren