Vastzittend slijm

06-11-2018 om 20:55 uur

Hallo allemaal. Ik volg de berichten dus ik weet dat er van alles in de lucht hangt. Nu ben ik zelf sinds een week aan het hoesten.
Gelukkig geen diepe benauwdheid erbij zoals bij longontsteking of bronchitis. Wel heb ik super erg vastzittend slijm. Vooral s'avonds ben ik letterlijk uren aan het hoesten, hoest proberen onder controle te houden om vervolgens nog harder te moeten hoesten. Er komt alleen maar meer slijm bij en ik hoest bijna niks op. Tegelijkertijd is de hoofdpijn die er bij komt kijken niet mis.
Ik ben er beroerder van dan bij de gemiddelde bronchitis die ik heb gehad.

Op aandringen van mijn vriendje morgen toch maar even met mijn verhaal langs de huisarts. Mijn vraag aan jullie is of iemand hier ervaring mee heeft en misschien wat tips heeft zodat het slijm wat losser komt te liggen. Persoonlijk heb ik nooit zo'n vertrouwen in alle middeltjes van de reclames maar eerlijk gezegd ook nog niet geprobeerd.

Dankjewel alvast voor de moeite van het lezen van mijn berichtje!

Login of registreer om te reageren
08-11-2018 om 08:00 uur

Ja werkt dat goed bij jou? Dokter zei codeine maar ik vind dat nogal wat. En ik hoest ook slijm op en volgens mij is het dan helemaal niet goed om die hoestprikkel te doven?

Login of registreer om te reageren
08-11-2018 om 08:02 uur

Fluimucil lees ik hier heel veel dat het goed werkt:) , ik kreeg toen voor de nacht alleen codeïne zodat ik wel kon slapen en overdag niet zodat ik het slijm kon ophoesten. Maar overdag codeïne lijkt me minder verstandig als je slijm ophoest

Login of registreer om te reageren
08-11-2018 om 08:04 uur

Ik ga dat zeker proberen! Okee ja want s'avonds is het het ergst! Ik ga het eerst even met fluimucil proberen! Dankjewel allebei!

Login of registreer om te reageren
09-11-2018 om 06:53 uur

Ik heb vaak baat gehad bij Broomhexine, gewoon van de drogist. Wel heb ik het idee dat het altijd maar kort werkt, dus meer als kuur en niet continu.
Tijdens longrevalidatie heb ik betere hoest en ademhalingstechnieken geleerd, doordat mijn ademhaling nu veel lager zit, en ik wat meer spierkracht (buik) krijg kan ik ook veel beter taai slijm ophoesten...

Login of registreer om te reageren
09-11-2018 om 14:24 uur

De dokter gaf aan dat ik een voorhoofdsholte en een dubbele oorontsteking heb. En dat vanaf daar het slijm naar mijn longen druppelt. Dus ik heb nu een speciale neusspray! Ik heb nu bronchostop maar ik ga alles even noteren zodat ik nu en in volgende verkoudheden kan kijken wat het beste werkt voor mij!

Login of registreer om te reageren
12-11-2018 om 12:20 uur

Beterschap, ik hoop dat het gaat helpen!

Login of registreer om te reageren
12-11-2018 om 12:24 uur

Dankjewel! Het was praktisch over! Maar sinds gisterenavond weer ziek.. bij het slikken doet mijn hele hoofd pijn. Dus mij nu toch maar ziek gemeld en het even een paar dagen ondergaan om daarna hopelijk weer fit te zijn!

Login of registreer om te reageren
12-11-2018 om 12:40 uur

Spoelen met zeezout. Ik gebruik de Rhino daarvoor.

Login of registreer om te reageren