Verergering astma

07-11-2018 om 08:07 uur

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuwe op dit forum. Ik heb een lichte vorm van Astma. Ik heb ventolin gekregen omdat ik erg reageer op katten. Zolang ik niet bij katten in de buurt kwam ging het goed. Nu merkte ik de laatste weken dat ik mij vaker licht benauwd voelden. Dit was niet zo erg omdat Ik mijn dagelijkse activiteiten gewoon kon doen. Als ik dan toch ventolin nam merkte ik heel veel verschil. Misschien heb ik soms niet door dat ik het toch een beetje benauwd heb. Ik ben de laatsen weken de ventolin wat vaker gaan gebruiken.

Nu ging het afgelopen week minder goed. Ik was erg verkouden en heb het daardoor 2 dagen erg benauwd gehad. Ik moest na elke 4 tot 6 uur de ventolin weer gebruiken om een beetje normaal te kunnen functioneren. Ook ’s nachts had ik er last van en kon ik niet slapen van de benauwdheid. Ik had dit nog nooit gehad. Na 2 dagen ging het gelukkig ineens weer beter. En heb deze week alleen ventolin gebruikt voor het sporten.

Nu vraag ik mij af of ik een afspraak bij de huisarts moet maken. Nu voel ik mij weer prima en misschien was die erge benauwdheid wel eenmalig. Wat zouden jullie doen?

Login of registreer om te reageren
07-11-2018 om 08:19 uur

@Elske999 ,
Als je het niet vertrouwd, of als je vragen hebt
gewoon een afspraak met de HA maken.
Het is overigens niet raar om bij een verkoudheid
meer klachten te hebben.
Astma is wispelturig en fijn dat de Ventolin goed helpt.
Beterschap

Login of registreer om te reageren