piepende ademhaling

08-11-2018 om 14:35 uur

Hallo,
Ik geef bij deze even aan wat ik heb want dokter weet het nog niet !

Het starte 2,5 maanden geleden op vakantie met een klein piepje bij uitademen in bed (was mee te leven)
nu is het meer reutelen geworden (ook als ik in bed lig) en heb sinds deze week ook een bloed cq metaalsmaak na hoesten !
niet dat ik veel hoest hoor maar `s morgens wel even .
ook voel ik me redelijk en geen koorts of zo.
wel soms een branderig gevoel in mond/keel.
dokter heeft doorverwezen voor longfoto en spirometrie maar zagen er beiden goed uit.
geen idee nog dus misschien hebben jullie enig idee !
Heb wel regelmatig last en last gehad van zuurbranden , ook na het liggen in bed.
momenteel valt dat mee voor mijn gevoel, als ik het heftig heb, gebruik ik omeprazol tabletten.
Als het bekend voorkomt graag een reactie.
Dank !!
Ben trouwens Martin en 54 jaar .

Login of registreer om te reageren
09-11-2018 om 22:04 uur

@Martinkeur, ik zou even met de huisarts overleggen of je de omeprazol elke ochtend kunt slikken, ik zelf slik geregeld een rennie en helpt ookbij mij.
Wat het precies is dat brandende gevoel zou ik niet zeker weten, al herken ik het indd bij zuurbranden, ook op je voeding letten kan helpen,hopelijk gaat het vlug over, sterkte!

Login of registreer om te reageren
10-11-2018 om 09:52 uur

Dank Goudvisje ,
Moet di. Weer naar huisarts , zal het bespreken !

Login of registreer om te reageren
10-11-2018 om 09:56 uur

Bepaalde voeding kan je zeker zuurbranden krijgen. Ik heb het met tomatensoep, maar als ik een tomaat eet niet. :) Eet je misschien iets veel?

Login of registreer om te reageren
10-11-2018 om 10:23 uur

Te weinig eten kan ook zuurbranden veroorzaken, maar ook voedsel zoals koffie of sterk gekruid eten. Online zijn veel oorzaken te vinden, wellicht kan het aan je voeding liggen en kan je dit aanpassen. Overleg dit ook met je arts wat je er zelf aan kan doen. Ik had er zelf last van door medicatie en gebruik op advies van de arts dagelijks pantoprazol zolang ik die medicatie gebruik. Qua voeding neem ik weinig uitlokkende factoren tot me, daar heb ik zelf ook naar gekeken.
Ik zou ook zeker die metaalsmaak bespreken met je huisarts!

Login of registreer om te reageren