Vaker Longklachten sinds nieuw werk in een studiecentrum met veel pc's

12-11-2018 om 10:06 uur

Beste lezer van dit bericht,

Sinds augustus ben ik aan een nieuwe baan begonnen als begeleider in een studiecentrum bij een MBO instelling. Ik ben al 2x in deze korte periode ziek geweest met keel en longklachten. De tweede keer is er zelfs een combi antibiotica en prednison voor nodig geweest.
Er staan ongeveer 48 pc's in het lokaal. Het lokaal is dicht aan 1 kant en de andere kant is er een opening van ong. 2 meter naar een gang waar meer lokalen staan met computers. Het is voor mij een nieuwe werksituatie wat ik als opstapje wil gebruiken om verder in het onderwijs als docent door het leven te gaan. Echter mijn gezondheid speelt vals in deze situatie en dat is zowel voor mij als mijn werkgever niet prettig.
Zou het kunnen dat ik reageer op de omgeving met veel pc's? Graag uw advies in deze.

Login of registreer om te reageren
12-11-2018 om 13:05 uur

Beste Committedtosucceed,

Wat vervelend dat je in een korte periode twee keer ziek bent geweest. Als er geventileerd kan worden in de ruimte waar je werkt lijkt de oorzaak van je keel- en longklachten niet direct aan PC’s gerelateerd te zijn. Kan er wellicht iets anders meespelen? Ben je bekend met gevoelige luchtwegen?
Zie verder het antwoord op een vergelijkbare vraag “Prikkelende PC”s”. Sterkte.

Met vriendelijke groet,
de Advieslijn

Login of registreer om te reageren
12-11-2018 om 13:49 uur

Bedankt voor uw antwoord.
Ik heb zeker gevoelige luchtwegen. Ik sta de hele dag binnen in een ruimte met 48 pc's. Er is voor zover ik weet een ventilatiesysteem aanwezig. Ramen opendoen is niet echt de bedoeling. Studenten klagen ook gelijk van de kou.
Het is mij niet bekend dat het iets anders kan zijn. Ik heb sindsdien ook vaker last van hoofdpijnen. Ik heb mijn vraag ook bij een longarts neergelegd.

Login of registreer om te reageren