Fikse excaserbatie astma

15-11-2018 om 14:15 uur

Goedemiddag,

Ik heb de volgende vraag:

Huisarts geeft aan longontsteking met amoxicilline 500 en prednison 30 Mg. Sinds twee wken continue benauwd, kortademig. Mijn longen kraken, piepen, fluiten en brommen zonder stethoscoop duidelijk hoorbaar.
Gisteren was ik bij de LA, fors bronchospasme maar wel saturatie 98.
Nu heb ik ciproxin 750 Mg, amoxicilline 500 Mg, 2 dagen 60 Mg prednison en daarna weer 30 Mg prednison. Als ik stil zit gaat het Okay maar zodra ik in beweging kom, ben ik zo weer erg benauwd. Nu vraag ik mij serieus af waarom geen/ minimale verbetering is. Mijn vader had longkanker, dus ondanks dat ik vrij nuchter ben, maak ik me wel zorgen.
Alvast bedankt voor reacties.

Login of registreer om te reageren
15-11-2018 om 15:49 uur

Hoi!
Als je bij je astma een longontsteking hebt, kun je daar flink ziek van zijn en hebben de medicijnen wel echt even tijd nodig om aan te slaan.
Snap dat je je zorgen maakt gezien je vaders geschiedenis, maar dat is echt totaal iets anders, daar hoef jij je geen zorgen over te maken dat je dát hebt omdat je nu zo ziek bent...
Je klachten passen echt bij de longontsteking en astma. Kost helaas tijd!
Je helpt jezelf t beste door rustigaan te doen en wel af en toe beetje te bewegen (wat in huis rondlopen) om het slijm weg te krijgen, maar even een zware activiteiten, eerst opknappen weer!
Beterschap!

Login of registreer om te reageren
15-11-2018 om 15:50 uur

En o ja, als je t niet vertrouwt, weer aan de bel trekken. Een telefoontje is zo gedaan en wellicht ben je dan gerustgesteld óf is er andere actie nodig. Blijf dichtbij jezelf, je voelt t zelf t bestr

Login of registreer om te reageren
15-11-2018 om 18:37 uur

Dank je wel Edelweiss voor je snelle antwoord. Waarschijnlijk word ik opgenomen.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
16-11-2018 om 14:20 uur

het is inderdaad een kwestie van meer geduld hebben tot verbetering komt, of als het niet meer gaat opname. ik begrijp dat dit laatste staat te gebeuren. hets is niet anders. beterschap

Login of registreer om te reageren
18-11-2018 om 20:22 uur

Beterschap!
Ik weet hoe benauwd je kunt zijn dan, laat je maar opnemen. Beter voor je

Login of registreer om te reageren