Help, bronchitis onderweg wat te doen?

18-11-2018 om 12:45 uur

Hallo allemaal,

Ik ben nu sinds een week ontzettend ziek thuis, voorhoofdsholteontsteking, oorontsteking en griep. Ook hoesten maar gelukkig kwam het niet met benauwdheid dus ik super blij. Maar nu sinds 3 dagen wordt ik steeds benauwder vooral s'ochtends. Dat is voor mij een teken dat de verkoudheid aan het zakken is en zich in mijn longen wil vestigen.

Buiten de onderhoudspuffer verdubbelen, zijn er nog meer dingen die ik kan doen om een bronchitis of longontsteking te voorkomen?

Ik denk namelijk dat mijn baas er niet op zit te wachten als ik mij nog 1,5 week ziek moet melden!

Dankjewel alvast!

Login of registreer om te reageren
18-11-2018 om 12:52 uur

Wat vervelend! Ik denk vooral je rust nemen en luisteren naar je lichaam en veel fruit en groente nuttigen. Geen idee wat verder nog zou kunnen helpen, ik hoop niet voor je dat het doorzet!
Heel veel beterschap!

Login of registreer om te reageren
18-11-2018 om 12:56 uur

@Nckiie ja dat is naar mijn idee ook het enige wat er aan te doen valt! Dankjewel voor je reactie!:)

Login of registreer om te reageren
18-11-2018 om 13:05 uur

@nienke789 en op tijd aan de bel trekken bij de huisarts/longarts

Login of registreer om te reageren
18-11-2018 om 15:09 uur

Ja! Dat zeker als ik s'ochtends 3 Ventolin nodig heb om op adem te komen weet ik altijd dat het foute boel is! @Nckiie

Login of registreer om te reageren
20-11-2018 om 08:31 uur

nienke789

Vervelend joh. Ja inderdaad voldoende rust nemen en gezond leven. Misschien nog even langs de arts gaan om te weten of je longen 'schoon' zijn. Beterschap!

met vriendelijke groet,
advieslijn

Login of registreer om te reageren
20-11-2018 om 08:38 uur

Voorkomen als t al in je longen is gezakt (benauwd) doe je er naast al je medicatie op max zetten niks meer aan dus naar de arts.

Login of registreer om te reageren