Hyperventilatie bij rustige buikademhaling?

24-11-2018 om 11:04 uur

Dag allemaal,

Wie herkent deze klachten, last hebben/houden van hyperventilatie terwijl je rustig ligt met lage buikademhaling van 10 keer per minuut?
Dit keer was het tijdens een infectie... zodra ik ga praten, hoesten of in beweging kom is mijn ademhaling wel verstoord, ga dan hoog ademhalen, heb flinke koppijn, tintelingen, pijn op de borst, hartkloppingen, erg zware spieren en ben duizelig.
Maar dat zou toch moeten herstellen als je dan twee uur lang rustig zit/ligt met erg rustige ademhaling? De klachten verdwijnen echter niet, ben ook maar een paar minuten in beweging... haal alleen maar een boterham... twee dagen heb ik eigenlijk alleen maar kunnen liggen... Na twee dagen ging de AB helpen en ging het wat beter.
Huisarts ziet ook dat ik een rustige buikademhaling heb, maar zegt dan, waarschijnlijk ga je toch wel hyperventileren.... nou dus niet in rust! Heb soms een hoestbui... maar in dit voorbeeld had ik hier geen last van, en ik houd mijn mond ;-)

Komen jullie deze klachten ook bekend voor, lijkt dit nog op hyperventilatie of is er toch wat anders aan de hand?

Alvast bedankt,
Teske

Login of registreer om te reageren
25-11-2018 om 00:02 uur

Ja ik herken dit wel. Zeer vervelend. Alleen revalidatie heeft een beetje kunnen helpen.

Login of registreer om te reageren
25-11-2018 om 07:09 uur

@Britt81h bedankt voor je reactie
Eh.... revalidatie heb ik net achter de rug... daardoor lukt het me nu zo goed om in rust de ademhaling zo laag te houden.
Toen ik net ging revalideren was mijn ademhaling flink ontregeld, was chronisch aan het hyperventileren... dit heb ik dus nu beter in de hand.
Doe nog trouw mijn ademhalingsoefeningen, en ben daar ook flink opgeknapt. Maar als ik ziek ben gaat het met inspanning en praten dus nog verkeerd... maar het hersteld niet in rust, en dat begrijp ik niet!

Login of registreer om te reageren