Niet serieus genomen worden

27-11-2018 om 11:05 uur

Beste lezers,

Ik ben onder behandeling van een longarts en hier ben ik 2 weken geleden geweest, geweldige longfunctie van 100% geblazen en een flow-meting van 16.

Daarna werd ik verkouden, en ja hoor dat is op de longen geslagen.
Stap 1 naar de huisarts; huisarts is wat aan het mompelen astma niet onder controle beter naar de longarts gaan, ik geef aan dat ik hier was en dat ik onder behandeling ben en blijf en dit in orde is.
Hij kijkt vervolgens naar mijn waslijst medicatie en zegt; oh ja hier kan inderdaad niet veel aan veranderd worden dus aub prednison en AB.

Stap 2; week later, AB kuur over nog enorm benauwd terug gegaan naar de huisarts, och dan verlengen we je prednison met 4 dagen.. ( ben bang dat dit niet de oplossing is) en zo snel sta je ook weer buiten..

Weet iemand wat ik nu het beste kan doen, toch even de longarts bellen of even afwachten?

Moest even mijn verhaal kwijt sorry, maar word hier zo verdrietig van.

Login of registreer om te reageren
27-11-2018 om 13:39 uur

Ik snap heel goed hoe frustrerend het kan zijn als je voor je gevoel niet doordringt bij de arts.
Ik denk dat jou gevoel volgen het beste is! Ik zou persoonlijk denk ik nog in ieder geval 2 dagen afwachten, maar jij voelt het beste aan of er de afgelopen week vooruitgang is geboekt en ik kan niet oordelen hoe benauwd je precies bent! En contact opnemen kan geen kwaad als je het niet vertrouwd...

Succes in ieder geval!

Login of registreer om te reageren
27-11-2018 om 14:04 uur

@nienke789 onderhand toch contact opgenomen met de longarts, toen heeft de assistente even besloten dat de huisarts hiervoor bevestiging moet geven. Die gaf aan wacht maar tot maandag!

Ondanks ik me echt benauwd voel ( hoe later op de dag hoe erger, en nog altijd koortsaanvallen blijf houden)

Toch maar aan het bedenken om vanavond naar de Huisartsenpost te gaan, en niet meer weg te gaan tot ik het gevoel krijg dat er wel naar me geluisterd is.

Login of registreer om te reageren
27-11-2018 om 19:13 uur

@samirahx wat belachelijk zeg! Als het naar jouw gevoel zo slecht is moet je dat zeker doen!! Heel veel succes!

Login of registreer om te reageren
28-11-2018 om 08:44 uur

@nienke789 Gisteren longarts gebeld, uiteindelijk wel nog gehoor gekregen.. hebben ze vandaag gebeld ik kan pas volgende week vrijdag terecht.. ( echter gaat het nu met de dag slechter) dus dan gaan we maar weer naar de huisarts morgen/overmorgen -_-' het is zo makkelijk als ze de goede medicatie geven, dan ben je er zo vanaf...

Login of registreer om te reageren
28-11-2018 om 08:57 uur

@samirahx lastig zeg! Goed dat je er zo achteraan zit! Snap dat het vermoeiend is! Hoop dat de huisarts je verder kan helpen!!

Login of registreer om te reageren
03-12-2018 om 11:09 uur

Goedemorgen Samirahx, lees nu pas wat een moeite je moet doen om gehoord te worden. Dit is zeker niet leuk. Is het bij jou longarts in het ziekenhuis niet zo dat als er bijzonderheden zijn je naar de longpoli kunt bellen en te vertellen aan de secretaresse/assistente wat er aan de hand is en dan vragen te voor een reactie van je longarts? Gelukkig kan dat bij mijn longarts wel en geven als het kan dezelfde dag nog een antwoord met of zonder medicijnen. Tijdens consulten op de poli wordt iedere keer bij ons gezegd als er iets is bellen of contact opnemen. Want jij bent al patiƫnt en komt al op de poli. Vooral als je zo ziek bent en je huisarts je niet voldoende kan helpen zou ik in dit geval direct de longarts consulteren. Ik hoop dat je al wat beter bent geworden en anders veel sterkte met alles. Met vriendelijke groet Jane

Login of registreer om te reageren
04-12-2018 om 01:33 uur

@ Samirahx. Zelf kan ik ten allen tijden de longpoli of het ziekenhuis bellen en kan ik de longverpleegkundige mailen, soms bellen ze dan voor telefonisch advies of overleg maar mailen altijd terug. Kan uit jouw verhaal niet opmaken of jij dit soort constructies voor jezelf geregeld hebt met de long afdeling. Misschien wordt het tijd om met de longverpleegkundige om de tafel te gaan zitten en dan een actieplan bij verslechtering op te maken en dit soort hulp in de vorm van de longverpleegkundige op de achtergrond te hebben en in het leven te roepen. Het is heel belangrijk dat jij aan de bel trekt en overbrengt wat er speelt en aan de hand is, je moet inderdaad heel erg je best doen om aandacht te vragen, blijf dat vooral doen!! Heel veel succes en sterkte.

Login of registreer om te reageren