Diverse medicatie

29-11-2018 om 20:32 uur

Hallo ,
Ik heb een paar jaar dat ik het weet copd. Nu is mijn vraag kun je van de luchtverwijderaars het ook benauwder krijgen? Of niet goed op reageren.
Ik heb diverse geprobeerd ,vooral de langdurige geeft problemen ,het zo nu en dan kortdurende te gebruiken geeft verlichting. Bij sommige langdurige krijg ik het na een paar weken gebruik benauwd ,en bij 2 anderen krijg ik "kramp"in mijn luchtpijp.
Niemand weet wat ik nu zou kunnen doen om wat verlichting te krijgen ,is hier iets over bekend?

Groetjes gipskruit

Login of registreer om te reageren
29-11-2018 om 20:34 uur

Ja, dat kan. Je kan er allergisch voor zijn en benauwder van worden.

Login of registreer om te reageren
30-11-2018 om 14:11 uur

Ja dat kan helaas. Ik werd zelf benauwd van Foradil, ook een luchtwegverwijder, en ook Flixonase neusspray tegen allergie, leverde bij mij juist een allergische reactie op.

Sterkte!

Login of registreer om te reageren
30-11-2018 om 16:25 uur

Maar ik heb echt al 7of8 soorten geprobeert, ...zou er dan helemaal geen oplossing zijn? Zowel poeder als op "gas" geprobeert ,omdat ik dacht misschien is het de lactose in de poeder.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
03-12-2018 om 11:33 uur

Je kan inderdaad van sommige luchtwegverwijders het meer benauwd krijgen. Ook van sommige inhalatie corticosteroïden. Als ik een patiënt heb die me dit vertelt dan ga ik eerst over op een dosisaerosol omdat dit vaak minder de luchtwegen prikkelt. Als dat niet helpt dan ga ik over naar een ander middel waar andere medicatie in zit. Als dat ook niet helpt dan stuur ik de patiënt naar de allergoloog om te kijken of de patiënt allergisch is voor bepaalde medicatie of hulpstoffen. Ik dacht vroeger dat dit heel zeldzaam was maar ik heb nu toch alweer een aantal patiënten gehad die allergisch bleken te zijn voor een van de onderdelen van hun inhalatie medicatie.

Vriendelijke groet,
Serge van Wolferen, longarts.

Login of registreer om te reageren