Wat is er toch aan de hand?

07-12-2018 om 15:01 uur

Ik weet het even niet meer.. Van een gezonde vrouw naar iemand zonder weerstand en 4 longontstekingen verder.. En de arts kan niks vinden. Geen astma, geen allergie.. Op de laatste scan (januari) was een kleine restafwijking te zien van een longontsteking . Laatst controle met een röntgenfoto waarop 2 kleine streepjes te zien waren. Dus over een aantal weken nog een ct scan. De longarts zegt dat er niks aan de hand is. De radioloog wilde toch een scan. Ik begin zo langzaamaan wel een beetje bang te worden.. Dit is toch niet gezond?? Het zal toch niet zo zijn dat ik hier maar mee moet leren leven??

Login of registreer om te reageren
09-12-2018 om 11:26 uur

hoest je soms ook erg veel? Ik snap van mijn geval zelf ook niet zoveel. Zo heb nergens last van ( maanden) en dan opeens hoest ik mij de longen uit mijn lijf bij wijze van spreken. Mijn saturatie is gewoon 98 , en ik heb intrinsiek astma , maar niet het hele jaar door. Ik zorg wel dat ik gezond leef , alle voedingsstoffen en mineralen binnen krijg .

Login of registreer om te reageren
09-12-2018 om 18:36 uur
Reactie op bep

hoest je soms ook erg veel? Ik snap van mijn geval zelf ook niet zoveel. Zo heb nergens last van ( maanden) en dan opeens hoest ik mij de longen uit mijn lijf bij wijze van spreken. Mijn saturatie is gewoon 98 , en ik heb intrinsiek astma , maar niet het hele jaar door. Ik zorg wel dat ik gezond leef , alle voedingsstoffen en mineralen binnen krijg .

Ja nu ik af en aan verkouden ben hoest ik de longen uit mn lijf, tot kokhalzen aan toe. Ook veel slijm, zowel met hoesten als in mijn holtes.
Ik eet ook gezond /gevarieerd en neem extra vitamines.. Zo gauw ik me niet helemaal fit voel doe ik het wat rustiger aan (normaal bleef ik maar doorrazen en alle ballen hoog houden) en ik slaap voldoende.
Ik vind t zo gek dat ze gewoon niks vinden. Ik ben altijd gezond geweest, was nooit ziek op een keertje keelpijn na. En nu komt er geen eind aan. Vind het ook zo erg dat je conditie ook steeds achteruit gaat dan. En ik heb twee kleine kindjes en wil niet dat ze later terug denken aan een moeder die "het altijd rustig aan moest doen omdat ze ziek was".
Het is gewoon allemaal zo vaag.. Het kan toch geen domme pech zijn?

Login of registreer om te reageren
09-12-2018 om 18:38 uur

Ben ook benieuwd of er nog dingen zijn die evt onderzocht kunnen worden.. Zien ze iets over het hoofd?
Ik heb verschillende röntgenfoto's gehad, een ct scan met contrast, een histaminetest, longfunctieonderzoek en bloedprikken.

Login of registreer om te reageren
09-12-2018 om 20:51 uur

Hallo Nina, ik heb een tip voor je: bezoek eens een zoutkamer (Haloclinic).
Ik kom zelf in de zoutkamer in Zaandam en ik ben er zeer tevreden over. Bij jou in de buurt zit vast ook wel een zoutkamer.

Login of registreer om te reageren
10-12-2018 om 08:14 uur
Reactie op Corrie2

Hallo Nina, ik heb een tip voor je: bezoek eens een zoutkamer (Haloclinic).
Ik kom zelf in de zoutkamer in Zaandam en ik ben er zeer tevreden over. Bij jou in de buurt zit vast ook wel een zoutkamer.

Bedankt voor je tip! Nog nooit van gehoord! Ik ga het eens uitzoeken. Misschien hetzelfde effect, maar ik zei in de zomer nog tegen mijn man dat ik het gevoel had meer lucht te hebben toen we 2 weken aan zee zaten! Wellicht ook door het zout in de lucht?

Login of registreer om te reageren
10-12-2018 om 09:41 uur

Dat klopt inderdaad. Ik ontdekte het ook ná 2 weken vakantie aan het strand. Van de zoutkamers in Zaandam en Heemstede weet ik dat ze goed zijn, want die ken ik. Maar wellicht elders zijn ook goede zoutkamers.

Login of registreer om te reageren
10-12-2018 om 12:12 uur

En je kunt ook nog zout vernevelen... zou het één beter werken dan het ander?? Ik knap ook altijd op van zeelucht!

@Nina1 , wens je veel sterkte in deze onzekere periode, hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt!

Login of registreer om te reageren
10-12-2018 om 13:03 uur
Reactie op Teske

En je kunt ook nog zout vernevelen... zou het één beter werken dan het ander?? Ik knap ook altijd op van zeelucht!
!

Pas daarmee op he om dit zo zonder enige toevoeging op een forum te zetten! Sommige mensen krijgen het nl juist benauwd als ze hypertoon zout sprayen, het moet altijd op voorschrijven o.i.g. onder begeleiding van een arts. Zeelucht is iets anders, dat adem je gefilterd in.
Hypertoon zout is veel zouter en komt rechtstreeks in je longen. Bovendien moet je een geschikt spray-apparaat hebben.

Login of registreer om te reageren
10-12-2018 om 13:18 uur

Zo dat heb ik geweten, moest bij opname extra zoutoplossing erbij doen. De 0,9% oplossing ging goed, de 5,85% oplossing kreeg ik het me toch benauwd van en dan vernevelde ik daarbij al met luchtwegverwijder.

Succes en sterkte verder!

Login of registreer om te reageren