Nieuw hier

07-12-2018 om 19:17 uur

Op zoek naar een antwoord over prednisolon kwam ik op dit forum. Ik ben Rob 55 jaar. Vroeger in mijn puberteit heb ik de diagnose chronische bronchitis gehad maar heb er eigenlijk al 35 jaar geen last meer van gehad zoals de laatste 1,5 jaar waar ik al 5 x bronchitis heb gehad en ik me elke keer wel een weekje ziek moet melden. Begin van dit jaar is er een longfunctietest gedaan en die was uitstekend. Afgelopen week de 3e aanval gehad en nu weer naar de huisarts en heb ik Prednislon 25mg gekregen voor een week. Nu de 3e dag gaat het wel wat beter maar als ik nu een hoestbui krijg komt het uit mijn tenen. Ik zal in een juiste groep iets vragen over het medicijn. Voorlopig weer even genoeg te lezen van lotgenoten.

Login of registreer om te reageren
07-12-2018 om 19:25 uur

Welkom hier, dat hoesten is vervelend genoeg, of het te maken heeft met prednison denk ik zelf niet,althans ik heb dit niet met prednison.
Lijkt meer met de bronchitus te maken hebben, heb je ook slijm wat er viezig uit ziet?
Dan kan het zijn dat je AB er bij nodig hebt.
Sterkte en beterschap!

Login of registreer om te reageren
07-12-2018 om 19:33 uur

Ik heb niet bedoeld dat het hoesten door het medicijn komt. :-)
Het hoesten sinds het medicijn, 3 dagen geleden, is al veel minder geworden maar als ik nu af en toe weer een hoestbui krijg is het wel veel heftiger. Maar het lijkt de goede kant op te gaan.

Login of registreer om te reageren
07-12-2018 om 19:41 uur

Aaah nu snap ik het hahaha! :) ik dacht dat je bedoelde door de prednison.
Ik herken dat diepe hoesten wel, heb ik net achter de rug, indd uit mn tenen en erg vermoeiend.
Alsnog beterschap!

Login of registreer om te reageren