Longembolie duidelijkheid alstublieft

14-12-2018 om 10:42 uur

Op 6 oktober longembolie geconstateerd in mijn rechterlong plus longontsteking (de middenkwab als ik het goed heb). Vanaf dat moment ben ik ontzettend ziek geworden, 5 weken in bed doorgebracht, benauwd, 24 uur ontzettend duizelig, doodmoe en ook doodsbang.
Ik heb nu veel last van angsten en onzekerheid bij alles wat ik voel.
Ik begon wat op te krabbelen en kon weer zelf de kinderen van school halen. Maar nu meer pijn op mijn borst en benauwd.
Een puffer gekregen van de longarts en krijg vandaag een 5 dagen prednison kuur.

Ik word gek van de longartsen die elkaar tegenspreken of zeggen ik kan u klachten niet verklaren. De embolieen zijn weg (geen idee hoe hij dat weet) en dit zijn meer astmatische klachten. Terwijl ik zelf overal lees dat pijn op de borst en benauwd echt nog wel lange tijd kan duren bij embolie.

Hoe lang duurt deze ellende nog en waarom nu ineens weer meer pijn, komt dat omdat ik meer actiever ben? Komt dat omdat ik door de puffer meer lucht krijg?
Het waren maar een paar kleine plekjes in 1 long, waarom ben ik er dan zo ontzettend ziek van.

Nergens worden klachten serieus genomen of herkend. Ook als ik bleef zeggen, ik ben zo licht en wazig in mijn hoofd dan zeiden ze geen idee.

Gaat dit echt ooit over, sorry ik voel me erg wanhopig en moedeloos. Ik wil weer leven, ik ben 38 jaar en moeder van 3.

Dank je wel

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
17-12-2018 om 16:24 uur

dag Debbie
longembolieen herstellen in een aantal weken. het lichaam moet die zelf nl opruimen, de bloedverdunners zorgen dat er geen nieuwe komen. als je hebt begrepen dat het maar een paar kleine plekjes zijn zou dat niet langer mogen duren. als je daarna toch weer zieker bent kan dat een paar oorzaken hebben: de longembolie komt terug, die kans is erg klein als je de bloedverdunners trouw gebruikt; er is iets anders aan de hand, bijvoorbeeld de longonsteking steekt de kop weer op. daarvoor zou een foto gemaakt moeten worden, wellicht is dat gebeurd; het kan ook zijn dat fysiek gezien alles in orde is (foto, bloedonderzoek) maar dat je uit je evenwicht bent geraakt door dit alles en je onzeker en angstig bent geworden, dan kunnen paniekaanvallen toeslaan met hyperventilatie, dat zou de lichtheid in het hoofd kunnen verklaren. zet toch alles nog eens op een rijtje met de longarts, als je je verhaal brengt als hierboven zullen ze toch goed luisteren lijkt me.

Login of registreer om te reageren