Even voorstellen

21-12-2018 om 10:05 uur

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Ron Dekker. Ik ben 46 jaar en heb sinds 1996 astma en behoorlijke long problemen.
In 2013 had ik een longinhoud van 42%, ontstekingen in mijn longen, luchtwegen en neusholtes.
Als voorbeeld: Thuis de trap oplopen was al een behoorlijke uitdaging.
Ik heb een gezin, ben gelukkig getrouwd en heb twee prachtige jongens (13 en 10 jaar).

En vanaf 2013 gaat mijn gezondheid gelukkig beetje bij beetje de goed kant op. Mijn medicijn gebruik is op zijn minst gehalveerd.

Ik wil de aankomende tijd, op dit forum, wat meer over mijzelf vertellen en hoe ik deze ziekte zie en waarom het bij mij, volgens mijn visie, langzamerhand beter gaat.

En wees gerust ik maak geen reclame en ik verkoop niets. Ik ben namelijk bouwkundige en heb mijn eigen bureau op dat gebied. Mijn wens is dat iedereen op dit forum zich langzamerhand iets beter en gezonder gaat voelen.

Even tot zover. Fijne feestdagen en tot snel.

Groet, Ron

Login of registreer om te reageren
21-12-2018 om 10:48 uur

Welkom Ron, fijn dat je de medicijnen kon halveren. En dat het goed gaat.

Groetjes Anna en jij ook fijne feestdagen. :)

Login of registreer om te reageren
21-12-2018 om 11:09 uur

Welkom, Ron.
Hier ook een "bouwkundige" in die zin dat ik wat jij tekent door mij gevisualiseerd wordt.
Ik heb (gelukkig?) geen astma maar wel COPD door een tikkie teveel gerookt te hebben.
Fijne feestdagen en een goed begin.

Terugkerend ritueel is elk jaar het ombouwen van een visual tot kerstkaart.
Bijgaand stemmig plaatje.

https://i.postimg.cc/wxZyqDMN/Goed-Werk-Rv-R-Aarle-Rixtel-Kerstkaat-2018-web.jpg

Login of registreer om te reageren
21-12-2018 om 11:47 uur

Zo dat ziet er goed uit. Welke woning is van jou? Links of rechts.
Dus wanneer mijn opdrachtgever vraagt om zo'n mooie presentatie dan weet ik je te vinden :-)
Groet, Ron

Login of registreer om te reageren
21-12-2018 om 13:02 uur

Hallo @Ron_Dekker, welkom!
Wat fijn dat het beter gaat! Veel lees en schrijfplezier!

@balling wat gaaf zeg!

Login of registreer om te reageren
21-12-2018 om 14:09 uur

Hallo Ron, Van harte welkom op het Longforum. En ik vind het altijd fijn om iemand zn ervaringen etc te lezen. Daar kan ik altijd iets van leren. Ik heb zelf nu ongeveer een jaar astma, die wel steeds erger lijkt te worden helaas. Maar goed. Voor nu alvast fijne feestdagen! Groeten Sabine

Login of registreer om te reageren
22-12-2018 om 12:25 uur

Hallo interessant om te hopen hoe het jou is vergaan om te zijn waar je nu bent.
Welkom

Login of registreer om te reageren
16-01-2019 om 09:41 uur

Hallo Allemaal,

Astma en COPD worden veroorzaakt door chronische ontstekingen.
Door onze voeding te herzien en meer natuurlijke ontstekingsremmers (kurkuma en gember) in onze voeding te gebruiken kunnen we ons lichaam weer beetje bij beetje gezonder maken.

Ik pas dit nu vanaf 2013 toe en langzamerhand komt er meer rust (minder hoesten en slijmvorming) in mijn lichaam.

Wat bij mij ook helpt is een kopje heet water met daarin een schijfje citroen / limoen en verse gember en de kruidsoort kurkuma. Dat drink ik dan als een soort van thee op. Ik merk dus dat mijn luchtwegen rustiger worden met minder slijmvorming en het slijm wat er zit komt makkelijker los.

Maar die ontstekingen moeten aangepakt worden en dat kan dus met leefstijl en gezonde voeding.
Overigens gebruik ik nog steeds luchtwegverwijderaars maar i.p.v. 4 tot 6 keer per dag, gebruik ik ze nu 1 tot 2 keer per dag .

Succes maar weer :-)

Groet, Ron

Login of registreer om te reageren