Alvesco hapert

28-12-2018 om 20:54 uur

Ik heb nu al een paar keer gehad dat mijn Alvesco puffer hapert. Als hij dan na nog een keer drukken half wat er uit sputtert heb ik het gevoel dat ik puur het gas inhaleer. Ik moet er dan ook van hoesten. Als hij niet hapert hoef ik er niet van te hoesten. Reageer sterk op prikkels met hoesten dus lijkt dat het niet goed gaat. Iemand ervaring met haperende Alvesco?
Heb 3 jaar geleden ook 2 gehad die weigerden en daarna nooit weer. Nu weer 2e puffers met problemen als ie half leeg is, of half vol;-)

Login of registreer om te reageren
28-12-2018 om 23:59 uur

Heb geen ervaring met de Alvesco maar wel met andere puffers die dit probleem soms ook hebben, dan kan ik naar de apotheek teruggaan en krijg ik een nieuwe. Het kan altijd voorkomen tenslotte dat een puffer het niet goed doet het is tenslotte een industrieel productie proces, hoe gecontroleerd het productie proces ook is, dat is altijd mogelijk!

Zelf gebruik ik Ventolin en Foster soms helpt het om de aluminium aerosol patroon in een andere houder te zetten. Heb zelf het gevoel dat het haperen met name voorkomt bij goedkopere merken. Het hoesten en dat mijn longen protesteren heb ik niet bij de aerosol puffer van het oorspronkelijk merk en heb ik tegenwoordig van de longarts een verklaring dat ik merk gebonden aerosol puffer (Ventolin en Foster) moet hebben wegens medische noodzakelijkheid.

Succes.

Login of registreer om te reageren
29-12-2018 om 06:53 uur

Ik gebruik Alvesco, het haperen herken ik niet, maar wel dat hij altijd voor mijn gevoel eerder leeg is dan zou moeten...

Bij de Salbutalmol heb ik wel eens het gevoel dat hij hapert, net alsof er dan maar een halve dosering wordt afgegeven...

Login of registreer om te reageren
29-12-2018 om 08:16 uur

Toosje het is een terug kerend thema dat al vaker is behandeld op het forum misschien iets voor het de sticky FAQ kijk hier topic is nota bene om het jaar door jou gestart.

Login of registreer om te reageren
29-12-2018 om 21:42 uur

@toosje
Heb nooit dat dat de Alvesco hapert.
Lastig is wel dat er geen teller op zit en dat je alles
dus ook een extra keer goed moet bijhouden.
Ik noteer het in mijn agenda.

Login of registreer om te reageren
29-12-2018 om 21:46 uur
Reactie op Marcus

Toosje het is een terug kerend thema dat al vaker is behandeld op het forum misschien iets voor het de sticky FAQ kijk hier en hier beide topic's zijn nota bene om het jaar door jou gestart. Misschien dat drie keer scheepsrecht is.

Dan schrijf ik niet als reactie dat het vaker gebeurd en je n niruwe moet pakken ;-) heb dat vast al eerder gedaan

Login of registreer om te reageren
30-12-2018 om 00:31 uur

Gewoon een nieuwe nemen als je het niet vertrouwd! Zou het zeker niet gaan afwachten of extra benauwdheid riskeren.

Login of registreer om te reageren
30-12-2018 om 09:46 uur

Laten we hopen dat Toosje de aanbevelingen ter harte neemt en gewoon een nieuwe puffer pakt.

Login of registreer om te reageren
Moderator
30-12-2018 om 10:50 uur

Reacties wat aangepast graag weer ontopic. Een topic mag na een paar jaar best opnieuw als je twijfelt over iets wellicht is de techniek inmiddels ook wel veranderd

Login of registreer om te reageren