Longfoto

02-01-2019 om 15:51 uur

Beste
De laatste tijd heb ik nogal last van een gevoel van steeds naar adem te moeten happen (benauwd/kortademig). Ik heb verschillende tests gedaan en uit de longtest bleek dat ik een zeer lichte allergie heb. Niets heel erg. Toch blijf ik last hebben.
Ik merk dat ik een ‘putje’ heb in mijn borstkas. Zou dit een pectus excavatum kunnen zijn? De foto’s gaven een normale borstkas aan. Dit zijn de foto’s:

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
31-01-2019 om 21:40 uur

Beste

Ik ben zeer wel bereid zaken over longklachten te beantwoorden, echter verslaglegging over thoraxfoto's zie ik niet als een van mijn taken op het longforum. Tevens begrijp ik dat er longtests gedaan zijn. De arts die deze heeft laten doen zou je een antwoord moeten kunnen verschaffen op je vragen. Mijn advies luidt dan ook je tot hem/haar te wenden.

Succes en groet, PMB van Tilburg

Login of registreer om te reageren
01-02-2019 om 11:34 uur

@longman23 Hoe kom je aan die longfoto? Ik krijg nooit een afdrukje mee. Ik kan hem hooguit bekijken op het scherm van de longarts in de spreekkamer. Ik kan hem ook niet bekijken in mijn patiëntendossier online. Maar dat hoeft wat mij betreft niet. Het lijkt mij voor een arts vrij lastig om een kopie van een kopie - want dat is het nu inmiddels - te beoordelen.

Login of registreer om te reageren
01-02-2019 om 12:31 uur

@Thirza ik kan al mijn foto’s en scans op een dvd meekrijgen vanuit het ziekenhuis als ik daarom vraag:)

Login of registreer om te reageren
01-02-2019 om 14:55 uur

@Nckiie
Op DVD?
Da's wel heel erg vorige eeuw.

Login of registreer om te reageren
01-02-2019 om 15:03 uur

@balling dat maakt mij niet uit, ik kan ze op die manier thuis bekijken daar gaat het om:)

Login of registreer om te reageren
01-02-2019 om 15:20 uur

@Nckiie
Ja, akkoord. Daar heb je gelijk in maar het is toch niet meer van deze tijd.
Zet de boel op de mail of desnoods op whatsapp.
Da's toch veel goedkoper en efficiënter dan dat archaïsch gesleep met schijfjes.

Maar goed. Het is een algemeen probleem binnen de gezondheidszorg (en overheid) dat digitalisering niet bepaald hun ding is.
Zo werkte men tijdens mijn laatste bezoek aan het ziekenhuis ( zo'n twee jaar geleden) daar nog steeds met het niet meer geondersteunde en dus zeer kwetsbare Windows XP.
Ik kon daar via hun computer zo het internet op.

Login of registreer om te reageren
01-02-2019 om 15:28 uur

De hele medische wereld loopt achter qua media omdat veel niet beveiligd is en niet gebruikt mag worden. Patiëntgegevens mailen mag alleen als beveiligde bijlage aan een mail, whatsapp mag beperkt. USB-sticks worden niet herkend op de computers bij ons op het werk uit veiligheidsoverwegingen. Er wordt ook nog heel veel gefaxt.

Login of registreer om te reageren
01-02-2019 om 15:31 uur

@balling ik denk dat het bijna niet mag via de mail vanwege mogelijk lekken. Of dat ze dat willen voorkomen en het daarom maar even branden. Dan weet je zeker dat het bij de juiste persoon komt.
Daarnaast kan het alleen op windows worden uitgelezen dus ben ik blij dat ik nog een oude pc heb staan haha, want de software is ook al wat verouderd xD
Daar valt zeker nog een hoop winst te behalen. Maar ik ben heel blij dat deze mogelijkheid er is, alhoewel ik hoop dat het ook gewoon binnenkort via usb of wetransfer kan en dan ook op apple pc’s geopend kan worden haha. Maar dat zal nog wel even duren vrees ik.

Login of registreer om te reageren
01-02-2019 om 15:49 uur
Reactie op balling

@Nckiie
Op DVD?
Da's wel heel erg vorige eeuw.

Toen mijn dochter een MRI scan moest laten maken van haar rug, kreeg ze hem ook mee op DVD. Maar die hebben wij thuis echt niet nader bekeken hoor.

Login of registreer om te reageren