Allergische astma van kattenroos: oplossingen?

07-01-2019 om 20:49 uur

Ik ben er sinds kort achter dat ik allergisch ben voor onze 2 katten. Ik zit in klasse 4. Ik heb allergische astma: benauwdheid, kortademigheid en een piepende ademhaling. Ik heb ook eczeem maar dat had ik voor mijn katten ook al. Ik gebruik nu regelmatig Ventolin. Zou het helpen om de katten te laten trimmen en wassen, ze minder te aaien en daarna mijn handen te wassen, een luchtreiniger aan te schaffen, heel goed het huis te luchten, de katten niet op alle kamers te laten? Heeft iemand ervaring met luchtreinigers? En hoe groot is de kans dat ik er overheen groei? Mijn huisarts noemde longschade als mogelijk gevolg als ik zo doorga, is dat reeel omdat ik chronisch slijm in mijn longen heb?

Groetjes,
Senna

Login of registreer om te reageren
08-01-2019 om 15:45 uur

Hallo Senna,

Wat vervelend dat je allergisch bent voor katten.
Ik ben dat helaas ook. Ik ben geen expert maar gezien je klachten lijkt mij de enige optie om afscheid te nemen van je dieren. Zelfs nadat ze weg zijn blijft de last wat aanhouden maar wordt het wel minder. Wanneer je ze houdt kan het van kwaad rot erger worden. Mijn dochter is ook allergisch. Gelukkig deed zij haar oh zo lieve kat wat sneller naar een nieuw baasje. Borstelen niet aaien etc. gaat de oplossing niet geven. De schilfers zitten overal.

Sterkte. X

Login of registreer om te reageren