2018-2019

08-01-2019 om 13:18 uur

Wat gaat de tijd soms snel, zo zit je nog in 2018 en zo zit je dan in 2019…

Terug kijkend op vorig jaar ben ik eigenlijk best trots hoe ik het allemaal heb gedaan. En natuurlijk heb ik ups en downs gehad, maar ook dat is eigenlijk best goed gedaan (op alle vlakken).

Terugkijkend op 2018, qua gezondheid:
- De ambulance heeft, voor het eerst in mijn leven, 1 keer moeten uitrukken omdat ik zo benauwd was.
- Ik ben 3 keer op de spoed beland, waarvan 2 keer niet voor mijn longen maar mijn galblaas
- Ik heb maar één opname gehad, ook niet voor mijn longen, maar mijn galblaas.
- Veel te vaak het ziekenhuis bezocht.
- Heb ik maar 3 keer aan de antibiotica gezeten.
- Maar één keer aan de prednison, oow nee, 2… ook een keer voor mijn oor.
- En 1 keer aan een kuur morfine.
En toch zeg ik, ik ben trots hoe ik 2018 heb gedaan qua gezondheid.
Terugkijkend op 2018, de leuke dingen:
- Ik heb eindelijk, na vele jaren twijfelen, mijn elektrische fiets gekocht, waar ik nog dagelijks heel blij mee ben. En natuurlijk de mooie fietstochten die we daarmee al hebben gemaakt!
- Hebben we een geweldige vakantie met ons tweetjes gehad naar Kroatië.
- Zijn we geregeld een dagje er op uit geweest.
- Heb ik genoten van het super mooie weer dat we in ons eigen kikkerlandje hadden.
- En ik heb eindelijk een dieet gevonden die bij mij aanslaat, waardoor ik voor het eerst sinds heel lang weer onder de 90 kilo ben geweest (alleen december heeft er weer eens roet in het eten gegooid).
- Natuurlijk mag ik mijn mooie camera niet vergeten, ook daar ben ik heel blij mee dat ik die heb gekocht en maak dan ook graag weer foto’s!
- En die vogelspin die ik vast gehouden heb, daar ben ik nog zo trots op dat ik dat heb gedurfd!!
- Onze mooi verbouwde keuken, wc en badkamer (dat laatste hebben we begin 2018 afgerond, daar waren we al in 2017 mee begonnen).

En nu is het dan 2019, al een goede week.
Aan goede voornemens doe ik niet, wel heb ik best wel wat wensen op mijn lijstje staan waarvan ik hoop dat ze in 2019 werkelijkheid gaan worden… Zal ik ze eens opnoemen???
- Een rustig jaar met weinig ziekenhuisgedoetjes (daarvan weet ik eigenlijk al dat het aan het mislukken is, maar ach… misschien valt het wel mee.)
- Een mooi jaar met heel veel mooie uitjes!
- Weinig of liever geen kuurtjes voor mijn gezondheid, dus geen antibiotica, prednison of wat dan ook…
- Een creatief jaar en mooi fotografie jaar.
- Een paar fijne vakanties, samen met Dave.
- Een mooi jaar qua weer, droog en lekker qua warmte (ook daar heb ik dan weer totaal geen invloed op…)
- Ach en bovenal hoop ik op een “gezond” 2019!

In de maand december ben ik niet echt actief geweest (hier en op mijn blog), ik was vooral druk met overleven, helaas. Ieder jaar probeer ik het weer anders te doen, maar helaas mislukt het me ook ieder jaar weer.
Maar gelukkig hebben we eind van het jaar wel heel goed besteed. We zijn na de kerstdagen lekker een weekje weg geweest naar de Betuwe. Daar hebben genoten van onze rust, niets moeten, niets hoeven, gewoon niets en vooral genieten van de natuur, de omgeving, van elkaar. Heerlijk was dat.

Volgende week ben ik er weer en vertel ik hoe het verder met me gaat.

Lieve lezers, de aller beste wensen voor 2019, dat het een mooi jaar mag worden!

Login of registreer om te reageren