Bloedgas prikken

09-01-2019 om 18:17 uur

Gisteren via de huisartsenpost vanwege benauwdheid met spoed opgenomen op de SEH bang voor longembolie nou hebben ze bloedgassen geprikt wat in de rechterpols is mislukt maar de pijn in mijn pols is ondraaglijk nog steeds wie heeft hier ook ervaring mee? Overigens ben ik wel weer thuis gelukkig geen embolie wel wat verhoogde ontstekings waardes nu prednison en antibiotica en een nieuw pufje erbij.

Login of registreer om te reageren
09-01-2019 om 18:33 uur

Wat vervelend die pijn, misschien hebben ze een zenuw geraakt? Ik heb vaak bloedgas prikken en meestal geen napijn maar soms wel iets maar niet heel erg.
Wanneer het blijft zou ik even met je huisarts contact opnemen en overleggen, heel soms kan er wel eens na een infuus of slagader prik een ontsteking ontstaan.
Sterkte ermee en fijn dat het geen longembolie was.

Login of registreer om te reageren
09-01-2019 om 19:27 uur

Misschien helpt koelen?
Ik ook gerekend bloedgasprik en ene keer gevoeliger dan de andere keer maar ondragelijk was t bij mij nog noot gelukkig.
Sterkte ermee!

Login of registreer om te reageren
09-01-2019 om 21:44 uur

Die bloedgas prik is een rot prik. Ik heb hem ook meerdere keren gehad en meestal ging ik tegen het plafond van de pijn. En ik ben niet kinderachtig. Er was 1 verpleger die het fantastisch deed. Totaal geen pijn. Zeg ik, mag ik je telefoon nummer hebben voor de volgende keer? :-)))

Login of registreer om te reageren
10-01-2019 om 06:27 uur

Het verschilt echt per keer hoeveel pijn het doet. Ik heb een keer gehad dat het inderdaad nog een paar dagen flink pijn bleef doen. Heb ook gehad dat een co-assistent voor de 4e keer in haar leven een bloedgas prikte en het deed geen pijn!
De een loopt te wroeten en de ander vindt hem wel direct, het is echt zo verschillend.

Login of registreer om te reageren
11-01-2019 om 10:39 uur

Ja die pijn verschilt per keer.
Als ze gelijk goed prikken valt t vaak reuze mee.
Maar vorig jaar zat er 1 zo te wroeten in mn pols dat ie mn botvlies beschadigd had.
Dat zorgde wel voor veel pijn. Maar ik hoop dat dat niet bet geval is.
Maar als t echt te erg aanwezig blijft gewoon ff langs je huisarts gaan. Die kan misschien al wel achterhalen wat er mis is gegaan...
Echt lekker worden de prikken overigens nooit denk ik

Login of registreer om te reageren