Nou, hoe gaat het met mij?

15-01-2019 om 15:40 uur

Dag lieve lezers,

Daar ben ik weer, vorige week een kleine terugblik op 2018 en een kleine knipoog naar 2019. Deze week zou ik vertellen hoe het met me gaat.

Nou, hoe gaat het met me?? Het gaat PIEP, ik voel me niet zo goed. Ben best wel heel erg moe de laatste tijd, maar ook mijn lichaam begint langzaam in te storten. Zo krijg ik steeds meer last van mijn benen en vooral mijn rechter been, met uitval verschijnselen aan toe. Sinds begin januari heb ik al zo’n 3 keer de vloer van dichtbij moeten bekijken, maar ook geregeld beland ik tegen een muur of tafel en kan ik me daarmee opvangen.

En aangezien dat ik voor mijn klachten al op de wachtlijst stond voor het VU, poli onverklaarbare klachten, wilde mijn huisarts dat eerst af te wachten. Mijn longen doen het gelukkig best goed, gezien het tijdstippen het jaar.

Vandaag was het dan eindelijk zo ver, VU here we go. Netjes in de rolstoel ben ik mee gegaan, we waren al wat vroeg en dus eerst maar even een kopje thee.

Dan komen we de kamer binnen, de psycholoog die de intake deed vertelde dat ze alleen maar helpen met de klachten een plekje te geven, nou lekker dan. De reden dat ik ben doorverwezen heeft alles te maken met dat hun ook verder onderzoek doen als dat nodig is en dat is ook de reden dat de huisarts nu niet wil doen.

Daarna de hele waslijst aan klanten besproken, wat een lijst is het dan toch als iemand blijft doorvragen en alles uitschrijft, geregeld stelt ze een extra vraag. Na een uur heeft de dame al 4 a4-tjes vol geschreven. Dan verteld ze dat ik nog veel meer vragen heeft, maar dat haar tijd erop zit.

Gelukkig komt ze nog terug op het gebeuren dat er officieel geen onderzoek word gedaan. Ze wil toch, gezien mijn klachten en de reactie van de huisarts vragen aan de neuroloog of hij verder onderzoek wil doen, of dat hij wil dat het ergens anders gedaan zou kunnen worden. Er word een afspraak gemaakt en over 14 dagen gaat de intake verder.

Moe en een beetje teleurgesteld ga ik weer in de rolstoel zitten, voorlopig geen intensieve beweging voor mijn benen, dus sporten moet ik even laten varen. We bevestigen nog even de afspraak bij de balie en dan rollen we naar de auto.

Hoe ik me nu voel? Tja, dat weet ik ook niet… ik voel me moe, een beetje teleurgesteld, had denk ik iets anders verwacht, dan wat er nu is gebeurt…

De komende weken en misschien maanden ga ik geen antwoorden vinden…
Ik heb dus maar “besloten” meer bezig te gaan met de voorbereidingen voor onze vakantie naar Kroatië, maar ook lekker te gaan hobby-en. Naast mijn fotografie ben ik ook begonnen om een bujo te gaan maken voor onze vakantie en een bujo om mijn klanten in de gaten te houden (misschien vind ik wel een patroon), dus ga me daar maar op concentreren.

Volgende week vertel ik weer verder, voor nu wens ik iedereen een rustige week toe!

Login of registreer om te reageren
15-01-2019 om 21:25 uur

Heftig dat je nog niet veel wijzer bent geworden vandaag. Blijft onzeker zo!
Moedig van je om je te richten op leuke en mooie dingen! Veel plezier wens ik je, voorpret heet zoiets toch ;)

Login of registreer om te reageren